Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hvedehalm
Forfatter: 
Dato:  10-09-2004 12:27
Jeg har i år kun kunne skaffe hvedehalm

er det godt eller skidt ?

Sælges :

Welsh Sec. F vallak 1 år

SE BILLEDER OG AFSTAMNING PÅ MIN PRÆSENTATION

0
0
Svar på denne tråd

Det er der delte
Forfatter: 
Dato:  10-09-2004 13:09
meninger om .

Jeg kan ikke fordrage det , føler ikke det suger og bruger KUN vårbyghalm .

Andre mener det modsatte :-)

Illum
0
0
Svar på denne tråd

erfaringerne
Forfatter: 
Dato:  10-09-2004 13:09
fortæller at hvedehalm giver større risiko for forstoppelse sammenlignet med byghalm.

Dorte
0
0
Svar på denne tråd

hvedehalm
Forfatter: 
Dato:  13-09-2004 10:02
hey..
hvedehalm er hadet af mange, men jeg er såmænd ligeglad. det er rigtigt at det ikke er så godt for hestens mave, men så giver man bare noget mere hø/wrap, så æder den ikke så meget. hvis du har mulighed for at snitte det, vil det være en stor fordel

Venlig hilsen kristian
0
0
Svar på denne tråd

Tørvestrøelse
Forfatter: 
Dato:  13-09-2004 10:52
Hos os bruger vi tørv, det er rigtig godt.
Det er nemt at udmuge, møddingen fylder ikke så meget, og så suger det rigtig godt.
Hestene skal så have stråfoder i boksen, for de spiser ikke tørvene.
:-) Barfodsheste er glade heste :-)

Søgaard
:-)
0
0
Svar på denne tråd

hvedehalm
Forfatter: 
Dato:  15-09-2004 12:02
Personligt har jeg det fint med hvedehalm. I mine bokse synes jeg det fungerer bedre end vårbyghalm. Nok primært fordi hvedehalmen ikke er så "luftigt" som byghalmen, og derfor ligger tungere, og dermed kan suge der hvor det er nødvendigt- den ene af mine heste går MEGET rundt i hans boks så ved byghalm ligger det ude langs væggene om morgenen og på midten er der en stor bar våd plet, og dette problem er mindre ved hvedehalm.

Så til at strø med kan jeg faktisk bedst lide hvedehalm, mens vårbyggen klart er mere indbydende hvis det indgå som stråfoder- mine får dog masser af hø, så det er begrænset hvor meget de spiser af halmen. Men har også haft hest stående på et ridecenter, hvor de brugte hvedehalm, også som stråfoder, uden at det gav særlige problemer.

Mvh. MajkenM
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider