Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Brunstig hoppe
Forfatter: 
Dato:  22-08-2021 20:15

Min hoppe er på sit 16. År pludselig blevet meget brunstig, hun er på 8. Dagen idag. Hun er egentlig sød nok om end meget træt og doven og utroligt optaget af de mange vallakker vi har på stedet. "Småtisser" konstant.
men nu mit spørgsmål; Ku det være en ide at give hende noget foder som nedsætter hendes hormoner eller ville det være en ide at give hende noget foder med noget der giver hende mere energi??🙈

Jeg har aldrig set en hest der var så påvirket af Vallakkernes tilstedeværelse, så jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre.. Lige så snart hun ser en Vallak langt væk på ude på folden går hun helt i stå på ridebanen. Når vi er på tur og en Vallak er med, er hun også helt skør over ham, går helt sidelæns for at hendes rumpe skal være i hovedet på ham hele tiden😅

hun er ellers en super sød og skøn hoppe, men helt umuligt at holde igang på ridebanen, pga distraktionerne og sur når jeg presser hende.

Jeg er klar over dyrlæge skal ind over hvis hun skal have noget specifikt mod hormonerne, men ku jo være i havde lidt gode fif❤️
kh Helle

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har ikke ...
Forfatter: 
Dato:  23-08-2021 00:23

... Selv en hoppe, men har hørt godt om Stroppy Mare.

Dog jeg ville nok i dit tilfælde hive fat i dyrlægen først.

Du fortæller at hendes brunst har ændret sig til det værre og at hun er træt og doven. Hun kan jo have en infektion og/eller hormonforstyrrelser, der kræver dyrlægebehandling.

Dertil ville jeg være urolig for, at diverse tilskud til hormonelle hopper ville kunne virke nok til at maskere hendes symptomer, men ikke nok til at hun bliver helt velfungerende igen.


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tak, jeg tror
Forfatter: 
Dato:  23-08-2021 15:14

lige jeg ser de næste par dage om hun snart stopper med at være så brunstig, der står de er brunstige 5-7 dage, og det er jo ved at overstige. Så under alle omstændigheder skal jeg have fat i dyrlægen, hvis det blir ved😳 Håber hun snart blir sig selv igen..

0
0
Svar på denne tråd
 
 På denne årstid
Forfatter: 
Dato:  23-08-2021 16:07

På denne årstid er brunsterne kortere end de er om foråret, så 8 dage er ikke normalt. Og at hun pludselig har ændret sig indikerer også for mig at der er noget galt. Jeg tror du skal have fat i en dyrlæge der ved noget om reproduktion og ikke bare den almindelige.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

Besøg os på Stutteri Lund

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Okay, ja synes..
Forfatter: 
Dato:  23-08-2021 18:50

...også det er ret mærkeligt. Især fordi hun faktisk ikke har været sådan brunstig før😳

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider