Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Insektspray
Forfatter: 
Dato:  07-05-2020 17:31

Er der nogen der har prøvet absorbine ultrashield insektspray og kan sige om den er god?
den koster jo en del, og jeg gider ikke investere i den hvis den ikke virker (som jo er tilfældet med de fleste). Min hest lider af mitter om sommeren, men ellers er det ift til når man rider tur så hesten et lidt mindre genereret af det.
Jeg synes også den lyder lidt giftig, og jeg ved de lancerer en Green naturlig version, men som dog har en noget kortere virkning.
Jeg ved godt man kan lave noget selv, har jeg gjort og vil helst købt en færdigt produkt, som virker.
Så anbefalinger af ovenstående og alternativer som virker? :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad virker
Forfatter: 
Dato:  07-05-2020 19:35
Jeg bruger ultrashield og det virker på almindelige fluer, som har været problemet her.

Jeg har ikke prøvet større mængder af mitter - så det kan jeg ikke svare på.

Hvad der virker for dig, afhænger af hvad krybet bruger af sanser, for at finde din hest.

-Det, jeg har hørt er, at mitter.. Det er lidt ned af bakke.
Få hesten må stald, når der er flest kryb i luften. Og eksemdækken. Rid på tidspunkter, hvor insektpresset er lavest.
Dvs fysisk adskillelse af mitter og hest.
0
1
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  07-05-2020 23:32

Tak for svar.

Vores heste går på døgnfolk fra Maj-september og boksene er mere eller mindre lukket ned, så det er desværre ikke en mulighed at tage ham ind og ud. Han har eksemdækken på i hele perioden, og bliver jævnligt vasket med kløestillende shampoo og smurt med anti-itch creme.

 

Men kan da være jeg skal prøve den i så fald. Det er i hvert fald den jeg har hørt bedst om.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fluespray.
Forfatter: 
Dato:  19-05-2020 11:03

Jeg bruger noget der hedder Tri-tec 14, som jeg køber i England, det er klart effektivt overfor alle insekter.

0
0
Svar på denne tråd
 
 fluer mm
Forfatter: 
Dato:  20-05-2020 12:46

Jeg synes Ultrashield virker godt og er drøjt i brug. Det virker i hvert tilfælde mod bidende fluer, alm fluer og myg. Synes også mitter bliver reduceret.

Det er en god ide at følge vejledningen så du får den ønskede virkning.

pt bruger jeg den kun under maven, mellem bagbenene på ponyen da han bliver bidt af fluer der. Det ses tydeligt når han trænger til en frisk gang spray.

Når myggene kommer så sørger jeg for at han er dækket ind inden en ridetur.


Strejfer og låne plet Line

TREC-rytter og pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid parryk

Himmelhestene Nisha og Sorteper

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider