Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Ian Whatley barfodstrimmer erfaringer
Forfatter: 
Dato:  16-03-2020 18:34

Er der nogen der vil dele deres erfaringer med den britiske barfodstrimmer Ian Whatley, som jævnligt rejser rundt i DK og både beskærer og holder foredrag? :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Meget dygtig
Forfatter: 
Dato:  17-03-2020 08:24

Hej,

 

Jeg har for en del¨år siden været på et to-dages hovkursus med Ian Whatley (altså udelukkende viden om hoven og betydningen af korrekt trim, ikke noget med at lære at gøre det selv), og han er meget erfaren og har en kæmpestor viden om hoven og den betydning for hele hesten. Det var vildt, hvad jeg lærte om hove på det kursus. Hvis du har mulighed for at få ham til at trimme din hest, skal du slå til! Så får du efter min mening fat i den største, aktive kapacitet på området :-)

 

MVH

Jette


Nu med rød hoppe!

Og stadig synes jeg, at:

Rigtige piger rider military!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak...
Forfatter: 
Dato:  17-03-2020 08:41

Tak for svaret Jette! Jeg har netop fået mulighed for at bruge ham, da jeg gerne vil forsøge at gøre min hest til barfodshest. Skoene giver os mange problemer i det våde vejr der åbenbart er hvert år efterhånden. Men det er jo altid nervepirrende at skifte smed, jeg har desværre haft mange dårlige erfaringer tidligere :-(

0
1
Svar på denne tråd
 
 God fornøjelse
Forfatter: 
Dato:  17-03-2020 14:26

Hej igen,

 

Når man er ny indenfor barfodshest (det var jeg selv for 9 år siden), er der mange ting, man begynder at se på en anden måde. F.eks. ridning i sne om vinteren (hvis vi får det igen) - det er FANTASTISK, når hesten kan bevæge sig ubesværet, uden klumper i hovene - også på folden. Eller at se, hvor hurtigt, hovene begynder at vokse (min gamle hest havde gået 9 år med 4 sko, og vupti - efter 6 måneder var en hel ny hov vokset ud! Min nye hest havde aldrig gået med sko, men smeden beskar den kun et par gange om året, fordi hovene voksede langsomt. Da jeg købte hende og hun begyndte at blive barfodstrimmet hver 4.-5. uge, voksede en ny hov ud på 5 måneder!).

 

Du skal endelig huske at spørge om alt, du kan komme i tanke om - så er jeg sikker på, at du får en god forklaring! F.eks. hvad du gør, hvis hesten ømmer sig på grus/hård jord (det kan jo være, sommeren bliver tør, det ved man jo aldrig, eller i frostvejr). Boots kan hjælpe i overgangsfasen, som kan være meget forskellig, alt efter de forhold hoven har - mængde af bevægelse, underlag, foder o.s.v.

 

Hvis du ofte bruger hovolie eller lignende, så spørg ham lige om hans mening om det - det er bedre han forklarer det, end at jeg begiver mig ud i det :-

 

Rigtig god fornøjelse!

 

MVH

Jette


Nu med rød hoppe!

Og stadig synes jeg, at:

Rigtige piger rider military!

1
2
Svar på denne tråd
 
 Tak...
Forfatter: 
Dato:  17-03-2020 16:08

Hvor lyder det bare fantastisk godt! :-) jeg vil huske at skrive en masse spørgsmål ned inden første gang.

Tusind tak for dine gode råd og erfaringer.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Den bedste
Forfatter: 
Dato:  16-08-2020 13:16
Ian er den bedste barfodstrimmer, du kan finde? jeg gik fra sko til barfod for ca otte år siden med Ians hjælp og han fulgte os trofast i fire år. Han er supersympatisk og han ser ALT i dine hestes hove og kan fortælle dig om dine ridemæssige udfordringer, fodring etc. Bor desværre nu i en region hvor han ikke kommer ? og vi savner ham meget....hestene elsker ham.
Det er en udfordring at gå fra sko til barfod. Det tog mig ca et år før det var helt på plads, så giv ikke op, og jeg brugte boots til terrænet i starten. Nu har det fungeret i årevis uden problemer og min hest har det flotteste og stærke hove og jeg fortryder ikke et sekund.
Fodrer med St. Hyppolit produkter og roepiller, for fodringen er også afgørende for stærke hove.
Good luck og de vaaaarmeste anbefalinger til Ian


Hilsen Line

R.I.P. Deseado

DMJ D'YQUEM

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider