Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

hævet øje
Forfatter: 
Dato:  09-09-2004 19:30
da jeg kom ud til min hest idag så jeg hendes øje var meget hævet. dvs øjenlåget over og under øjet var hævet op.
hun var hverken varm eller øjet løb heller ikke rigtigt i vand. hun virkede heller ikke irriteret af det, sådan rigtigt, kan jo ikke være helt behageligt.
jeg kunne ikke se fremmedlegemer, og hun gav mig lov til at rode rundt.
jeg ringede til dyrlægen, og vi blev enige om at se tiden an til imorgen for at se om det ikke faldt af sig selv.
men har i andre oplevet det samme=? at øjet bare spontant hævede op uden det så ud til at være betændelse eller et fremmedlegeme? tror heller ikke det er et spark.

dyrlægen anbefalede mig at skylle øjet i kamillethe, hvilket undrede mig lidt da mit indtryk var det ikke er specielt sundt for øjet?
jeg synes det lød mere rimeligt at købe saltvand på apoteket og så bruge det istedet da det jo også er sterilt. hvad mener i andre?

-Jane

Medlem af Pat Parelli sekten 8-) (PNH - www.parelli.dk)

barefoot hest efter Jaime Jackson metoden? vil du lære at trimme selv? kursus søndag d. 12 september i Juelsminde. se mere på www.superheste.dk pris 250 kr
0
0
Svar på denne tråd

Gør hvad...
Forfatter: 
Dato:  09-09-2004 19:34
...dyrlægen siger, han må da være den bedst videne mand om det er sundt for øjet eller ej...

Kamille beroliger øjet, så hesten ikke gnubber det, det råd får jeg altid af min dyrlæge og min hest har ikke taget skde endnu...

Nå men, min hest har osse haft et kæmpe øje i år, det var simpelthen tårekanalerne som var stoppet, han fik dem så skyllet med saltvand også har der ikke været noget siden, men hans øjn løb godt nok i vand...
0
0
Svar på denne tråd

Kamillete
Forfatter: 
Dato:  09-09-2004 19:36
Kamillete har jeg altid brugt til øjnene...gammelt husråd og det virker....
Selvfølgelig findes der noget, som hedder held. Hvordan skulle man ellers kunne forklare sine fjenders fremgang?
0
0
Svar på denne tråd

Det samme her
Forfatter: 
Dato:  09-09-2004 19:37
Min vallak havde akkurat samme hævede øje for et par dage siden, da jeg kom hjem fra arbejde. Det var hævet over og under, og der var ingen flåd fra øjet. Jeg lagde en kold klud på, og efter et par timer var det væk igen. Han har ikke haft gener siden. Jeg har ham mistænkt for at klø sine øjne ret heftigt og derved fremprovokere en hævelse.
Anne
0
0
Svar på denne tråd

kamillete
Forfatter: 
Dato:  09-09-2004 23:43
er måske ikke det helt rigtige at bruge er også blevet snakket en del om her på HN de små korn kan ridse øjet... Har selv en hoppe der lider meget af øjenbetændelse bruger salve fra dyrlægen ... er super godt..

Man kan også købe noget i helsebutikker "øjentrøst" skulle være vildt godt ..

Held og lykke med det :-)
0
0
Svar på denne tråd

SMÅ KORN?
Forfatter: 
Dato:  10-09-2004 08:56
Hvilke små korn.....det skal da igennem sien....!
Selvfølgelig findes der noget, som hedder held. Hvordan skulle man ellers kunne forklare sine fjenders fremgang?
0
0
Svar på denne tråd

Mht kamille
Forfatter: 
Dato:  10-09-2004 10:03
så kan man købe kamillevand, det er et biprodukt fra produktionen af æteriske olier, der er ingen "små korn" i.

Det kan købes i velassorterede kostmetik/sæbebutikker.
Life is the essence of you.
0
0
Svar på denne tråd

Hævet øje
Forfatter: 
Dato:  10-09-2004 14:22

Min den ene hoppe blev stukket under øjet her i sommers.
Det så nærmest ud som om, at hun havde en cocktailpølse, eller en mindre finger til at sidde lige under huden på nederste øjelåg. 8-)

Dyrlæge sagde jeg skulle bruge kamille-te, og at der ingen risiko var for gener af eventuelle smågrumsekorn.

Det gik i øvrigt væk efter en dag eller to, og kamillen gjorde tydeligvis godt.

When the dog bites, when the bee stings, when I'm feeling sad
I simply remember my favourite things, and then I don't feel...so baaaaad!

/Fraulein Maria, Salzburg.
In the last Golden Days of the Thirties

0
0
Svar på denne tråd

også kamillethe
Forfatter: 
Dato:  12-09-2004 21:36
vi har også brugt kamillethe til de irreterede øjne (i vores tilfælde er det fluerne der har generet... har nu fået fluepandebåndet på)men theen har altid virket fortrindeligt...
0
0
Svar på denne tråd

ikke kamillete
Forfatter: 
Dato:  14-09-2004 22:28
Jeg ville bruge kogt afkølet vand og IKKE kamillete...
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider