Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Kombucha, wrap og tanker om fordøjelse..
Forfatter: 
Dato:  24-07-2019 22:49

Godaften Ænder :)

Jeg har tænkt nogle tanker, som jeg gerne vil dele og høre jeres tanker om. Tanker om tanker.

Det drejer sig om, at min hest virkede lidt oppustet for nylig. Hun fik lidt motion, lidt flere roepiller, lidt loppefrøskaller, lidt ekstra salt for at få hende til at drikke og et tjek for sand i bæen (hvilket der ikke var), og hun er ikke oppustet mere.

Mine tanker går så på, hvad oppustetheden mon skyldtes. Hun har fået wrap indtil for nylig, hvor vi begyndte at fodre med hø. Så vidt jeg ved er wrap lettere fermenteret, og derfor indeholder det flere bakterier, gærceller og sikkert andre mikroorganismer end hø. Disse mikroorganismer er gavnlige forfordøjelsen (tænker jeg), og når nu Syrpa får hø og ikke wrap, bliver hendes fordøjelse sværere? Kunne det ikke godt være?

Jeg har på det seneste brygget en masse kombucha, som jo er sund for menneskers førdøjelse, også pga. de gavnlige mikroorganismer, og jeg tænker at give Syrpa en sjat i foderet fra nu af. Tror I, det kan hjælpe fordøjelsen? Er der nogen, der har prøvet det?

Kh Ane


Hilsen Ane :)

 

Nu med den skønneste ishoppe, Syrpa. <3

"Hesten er ikke klog nok til at være dum."

 

 

 

0
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider