Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Kan pony med spat sælges?
Forfatter: 
Dato:  13-06-2019 22:26

Vores pony har udviklet spat på det ene bagben efter en foldskade. Han er 9 år gammel, super springer med masser af nulrunder i LB, og (var) klar til LA. Spatten er nu næsten "færdig", og han får fri hele sommeren, så det forhåbentlig sætter sig helt, og han så ikke er halt on/off hele tiden. Dyrlægen er ret fortrøstningsfuld, jeg er skeptisk... Vores datters ponytid er snart forbi, så nu er jeg virkelig bekymret for hans fremtid. Kan sådan en pony overhovedet sælges? Er der nogen erfaringer med at en sådan pony bliver haltfri?

0
1
Svar på denne tråd
 
 spat hest
Forfatter: 
Dato:  17-06-2019 15:04

Det kommer selvfølgelig an på formålet, men personligt ville jeg ikke selv købe en hest der har spat, men har da mødt heste som fungerede ok på hygge-niveau med indkapslet spat.

Det er desuden mit indtryk at sådanne heste ofte har/får spat i flere af benene.

 

1
1
Svar på denne tråd
 
 Spat..
Forfatter: 
Dato:  18-06-2019 13:20

Vi har en lånepony, som havde spat da vi fik den. Vi valgte at lade den få i 4 mdr på fold. Da vi gik i gang med den, blev den behandlet 2 gange i hasen af dyrlægen. Den træder så forkert på det ben med spat i, så hvis ikke den havde været halt, så var den det nu...! Vi fortsatte med at sætte hende på fold, og da hun var halt fri, begyndte vi at ride hende stille og roligt op. Vores dyrlæge var ikke sikker på at den kunne gå dressur på konkurenceniveau, men den kunne godt springe.

Min datter skal starte sin 2. LA1 på den om 10 dage. Så med en masse tid og tålmodighed, så kan den sagtens blive en normal ridehest igen.

Det er bare ikke alle som har hverken tid eller råd til at vente.

Vi brugte næste 1 år på at få hende klar, men vi havde hende også stående hjemme, så er udgiften også mindre. Hun er nu en dame på 18 år (!), som ser brand godt ud og er i sit livs form.

 

0
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider