Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 HJÆLP TIL SADEL! Akut
Forfatter: 
Dato:  23-09-2018 20:46

HJÆLP HJÆLP HJÆLP!

 

jeg er igang med at finde sadel til min dejlige islænder med lang ryg og lidt til den brede type uden at være tyk. Jeg fandt den lækreste sadel med uld i, spørgsmålet er så om den så passe alle heste?? Min hest nuværende sadels anlægsflade er 44-45 fordi den er 17 tommer. Jeg leder efter 16 tommer og den her var 41 i anlægsfladen gør det noget?? Altså så længe den vel ikke er for lang hvilket den jo ikke er da den der kortere.

 

så de helt konkrete spørgsmål er...

kan en uldsadel passe en str. Large i kopfjerns str.?

og kan en str 44-45 passe en 41 i anlægsflade??

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sadeltilpasning
Forfatter: 
Dato:  23-09-2018 21:36

Jeg forstår ikke helt din tekst. Er det en helt almindelig sadel, du har kig på - eller er det sådan en lammeuldsfætter?

Hvis det er en alm. sadel med uldstopning, så kan den jo tilpasses/omstoppes, men det kan ikke redde alting. Bommen skal stadig passe til hestens facon.

Bommens facon og cobjernets bredde kan være meget forskelligt, så det kan man ikke sige noget generelt om.

 

Mht. anlægsfladen, så betyder det ingenting, at sadlen er kortere end hestens maxlængde.

 

jeg vil anbefale dig at kontakte en sadelmager og få hjælp til at måle hesten, og meget gerne én som har nogle sadler, du kan prøve.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
1
Svar på denne tråd
 
 Sent svar
Forfatter: 
Dato:  15-12-2018 18:29
Jeg har en 16 tommer sadel med en anlægsflade på 42 cm , og jeg bruger 38 til 40 . Du kan ikke være i en 16 tommer , men hvis hesten kan passe en 17 , hvorfor ikke købe en i den str ? Det er vigtigt at sadel OG rytter kan passe samme sadel 😉
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider