Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 bange for høhækken
Forfatter: 
Dato:  09-07-2018 12:47

vi har sådan nogle store runde høhække på folden - men en af heste nægter at bruge dem!

 

selvom der intet er tilbage af græs efterhånden og der lægges rigeligt hø ud, tør den ikke stikke hovedet ind og spise.

Den har vist slået hovedet på den for måske 2 måneder siden, og siden da skal den ikke have noget. Den står bare og hænger og kigger sultent på høet.

Og bliver så desværre rigtig desperat fodergal hvis der smides en bunke på jorden.

Jeg har prøvet at lokke med godbider, med foder men lige lidt hjælper det- den stikker næsen lidt frem og springer så tilbage.

 

så er det noget jeg ligesågodt kan opgive?

Billede

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svært at sige...
Forfatter: 
Dato:  09-07-2018 13:54

uden kendskab til hesten, men jeg har med held fået overbevist min hoppe, der var reelt panikangst for alt hvad der bare perifiert mindede om piske (herunder koste, grebe og grissini stænger.. ), om at de er helt ufralige vha. klikkertræning.

 

Det er selvfølgelig umiddelbart nemmere, når der er tale om genstande der kan nærmes til hesten, fremfor det modsatte, men tænker at det kan være en mulighed at anvende target, på samme måde som ved f. eks. trailerlæsning?

 

Dorte

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider