Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Roepiller med sand i
Forfatter: 
Dato:  19-03-2018 10:38

Hej Alle- jeg har nu forsøgt med 2 typer roepiller af typen der hurtig opblødes- spedy beat og kvik beat- begge fra brogården

 

Når jeg laver dem kommes de i en si, der sættes i en spand og hertil hældes varmt vand og de hviler i 5 timer

 

Når jeg tager sien op af spanden og fodrer med roemosen oplever jeg det knaser når hesten spiser dem og der ligge også sand i bunden af spanden

 

 

Er i andre opmærksomme på det- tænker mere på dem der fodrer direkte fra bøtten uden at bruge en si (det var min dyrlæge der gav mig tippet)- men det havde været skønt om man kunne få roepiller helt uden sand

 

hvis nogle af jer vil lave samme test hører jeg gerne resultaterne af de forskellige produkter

 

Jeg har klaget til brogården og de er ved at undersøge sagen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvorfor?
Forfatter: 
Dato:  19-03-2018 13:43

Jeg synes ikke, der er de store problemer med sand i de almindelige roepiller jeg bruger. Da jeg for mange år siden brugte Betfor i starten, hvor hestene skulle vænnes til opblødte roer, var der en del sand i.

Jeg undrer mig dog over, hvorfor du bruger Kvik og Speedy Beet, når du bruger varmt vand og har dem i blød så længe? Eller det er måske en trykfejl, og der skulle stå 5 minutter og ikke 5 timer? Jeg kan opbløde de almindelige grå som jeg foretrækker (men desværre ikke altid kan finde) på 4-5 timer i KOLDT vand. De brunlige tager en del længere tid.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Roepiller
Forfatter: 
Dato:  20-03-2018 10:34

Jeg bruger helt almindelige roepiller fra Møllerens, og jeg har aldrig haft problemer med sand - har aldrig kunne opdage noget sand i dem :)

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

1
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider