Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Sarcoider! Hvad har du gjort? hjælp....
Forfatter: 
Dato:  05-05-2017 09:22
Kære alle,
Min hoppe har en knude, der på et halvt år er vokset fra ca 1 cm til ca 3,5 x 3 cm.
Dyrlægen mener det er en sarcoide.
Den er ikke åben og våd. Den er stadig dækket af hud. Den sidder på indersiden af baglåret.

Jeg vil gerne høre fra dig, der med succes har fået bugt med sarcoiderne:
Hvad har du gjort for at få din heste sarcoider væk?
Hvor lang tid tog behandlingen?
Hvornår var det?
Er de kommet tilbage?
Kan du anbefale en dyrlæge med stor viden på området?
Hvilket produkt har du bedst erfaring med til at booste immunforsvaret?

På forhånd tusind tak. Jeg håber, du vil dele dine positive erfaringer.

Vh Marie
0
0
Svar på denne tråd
 
 erfaring med zovir
Forfatter: 
Dato:  05-05-2017 14:10

Jeg har med held behandlet en mindre sarcoide med Zovir - det man bruger til mennesker med forkølelsessår. Der findes et videnskabeligt studie omkring sarcoider og heste, der har påvist en ret høj positiv effekt ved behandling med præperater indeholdende stoffet Aciclovir - som zovir indeholder - når sarcoiden skyldes en bestemt virus.

 

Sarcoiden på min hest var vel sådan ca på størrelse med en to-krone i omkreds og stak lidt ud - ca. 5 mm. maks. og sad lidt dumt i forhold til, hvor tøjlen rammer hesten på hals/skulder. Jeg smurte ca to gange dagligt i mange måneder, så det er ikke noget der tryller det væk i en ruf. Sarcoiden forsvandt helt efter 6-7 måneder og den er ikke kommet igen her hvor der er gået mere end halvandet år.

 

Jeg tror min hest har en eller to små mere mellem forbenene - men da de er små og ikke giver gener, har jeg valgt at lade dem være.

 

/ Nana

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Behandling af sarcoider
Forfatter: 
Dato:  05-05-2017 17:42

Min hoppe Lawa havde også en sarcoider på inderlåret, helt oppe mellem bagbenene. Denne dims, var i starten blot på størrelse med en hasselnød, og dengang generede den ikke nogen. Men pludseligt begyndte den at vokse, i løbet af et par måneder blev den på størrelse med en golf bold. Jeg havde dyrlægen inde over af flere gange, men hans vurdering var, at den ikke generede hesten, men hestens ejer voldsomt. Han undersøgte dimsen, og fandt ud af at den sad fast i en tråd ! Hvilket gjorde at han gerne ville have hesten op på klinikken til en operation, hvis ejeren stadigt synes at dimsen skulle fjernes !

 

Jeg gik en uges tid og tænkte over tingene, om jeg skulle lade hesten operere, eller jeg skulle leve med dimsen ! Men så en morgen hvor jeg lukker hestene på fold opdager jeg, at Lawa har noget snask ned af bagbenet ! Jeg får fat i hende og tager hende med ind igen, og skal se hvad der er sket ! Føj siger jeg bare, dimsen er poppet ud gennem huden og hænger som en kødbolle od dingler ned af inderlåret ! Jeg får fat på dyrlægen, som kommer prompte, og efter lidt snakken frem og tilbage, bliver løsningen, at der bliver sat en elastik omkring dimsen, for at den skal visne og falde af.

 

lawa får noget penicillin og i løbet af 14 dage er dimsen visnet og faldet af.

 

her efter 2 år er der intet at se, der hvor dimsen engang var. Der er ikke kommet nye dimser.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sarcoid
Forfatter: 
Dato:  08-05-2017 23:44
Min hoppe har en sarcoid ved øjet. I starten var den lille og flad, voksede meget langsomt.. men omkring jul eksploderede den nærmest og så gik det stærkt. Hvad der i starten var en flad vorte på 1 cm hang pludselig og dinglede flere cm lang.

Jeg har fået hende behandlet på højgård, først med noget salve der skulle nedbryde vævet. Her til sidst er den store dinglende ting blevet fjernet med laser. Det lyder mere voldsomt end det var...

Jeg har købt mig fattig i tilskud. Tror jeg har brugt over 2000 uden effekt.
Både immunboost fra urtefarm, tang, natursalve mod vorter, thuladråber og meget andet. Specielt fordi vorten sad lige ved øjet og jeg helst ikke ville smøre skrap creme på der, prøvede jeg alt overståede først.
Jeg kender dog en der har haft godt resultat med at gi hendes hest rødbede,dette vil min dog ikke spise.

Alt overstående var uden effekt, så jeg ville klart kontakte dyrlægen inden jeg prøvede alt dette. Tror jeg har brugt flere penge på tilskud end på reel behandling af dyrlægen.

Om vorten kommer igen ved jeg ikke, det er kun 1 mdr siden den blev fjernet så jeg krydser fingre😉

Mvh Stinne c",)

 

Dressage is dancing with my best friend...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Stinne
Forfatter: 
Dato:  09-05-2017 06:24
Hvilken af dyrlægerne brugte du på Højgård? Er nemlig også dem jeg bruger.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Også zovir.
Forfatter: 
Dato:  23-06-2017 09:38

Min har haft en sarcoid, der blev skåret væk af dyrlægen. Noget tid senere begyndte den at komme igen, og så fandt jeg også et link til den undersøgelse Nana nævner.

 

Tænkte at det ikke kunne skade og købte en tube. Jeg smurte ca. hver anden dag (eller når jeg lige huskede det). Den forsvandt langsomt igen, og den er nu reduceret til en lille bar plet uden pels.

 

Venlig hilsen Signe


Med hesten Paragraff

0
0
Svar på denne tråd
 
 Zovir mod sacoider ???
Forfatter: 
Dato:  25-06-2017 15:02

Hej Nana

læste med stor interesse om zovir mod sacoider

da vor 27 år gamle pony har frygtelig mange

de sidste 14 år .. jeg sætter elastikker

hvor jeg kan komme til.

hvor har du læst om den undersøgelse ?

kan man købe zovir i større tuber?

på apotek?

jeg ville smøre de små .. inden de vokser og

generer eller breder sig!!

vh Lone

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 studie
Forfatter: 
Dato:  25-06-2017 21:44

Her er et link til det studie, som beskriver effekten af aciclovir på sarcoider. Abstractet er tilgængeligt for alle:

www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/ 21493530

 

Zovir kan købes i håndkøb, 2 g for 55 kr. På recept kan man købe 10 g for samme pris. Jeg ved ikke, om dyrlæger kan udskrive det, men hvis du har en meget flink praktiserende læge, kan du måske få vedkommende til at udskrive det til dig (vis evt. artiklen til ham/hende).


Hilsen Malene

0
0
Svar på denne tråd
 
 Zovir til sacoider
Forfatter: 
Dato:  26-06-2017 00:13

hej Malene

tusind tak... glæder mig til og læse og især prøve om det virker... og tak for råd om recepten

mvh

Lone

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har desværre mistet
Forfatter: 
Dato:  25-07-2017 12:57

en dejlig hest til det møg, men det er nogle år siden. Derfor er jeg altid lidt obs når jeg læser noget om det.

 

I forbindelse med at min datters pony blev forfangen skiftede jeg foder til Kraftur og har læst en del om foderet. Der er en masse tilkendegivelser om at saracoiderne er forsvundet helt i efter at folk er startet på det foder, så det er måske værd at prøve.

 

Held og lykke

 

Pernille

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider