Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Drikke vand
Forfatter: 
Dato:  01-04-2017 11:58

Kære heste ejere...

Jeg har en 8årig friser valak.

Jeg har meget svær ved at få ham til at drikke inden vi skal ride,

eller bare generelt når han står ved tov.

Han drikker i sin boks og ja tisser også kun i den.

 

Men jeg vil jo gerne at han får lidt vand inden vi skal på tur i Dyrehaven, ? Nogle gode råd ? Er der noget jeg kan putte i vandet så han får mere lyst ?

 

Han plejede at ville lege/drikke lidt når han fik skyllet ben, men det gider han pt heller ikke.

 

Vil jo blot at han får vand nok.

 

Mvh Dianna

0
0
Svar på denne tråd
 
 Drikke før?
Forfatter: 
Dato:  03-04-2017 22:23

Hvorfor skal han drikke før en ridetur? Det er da unaturligt at fylde vommen med vand, før den skal ud og motionere

Du skal bare sørge for at den har adgang til vand efter træningen.

Og den skal nok drikke, hvis den er tørstig.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dehydreret?
Forfatter: 
Dato:  04-04-2017 13:45

Hej,

 

Hvis du er bekymret over dehydrering - hvis f.eks. hesten går på fold uden vand, før du skal ride, eller det er en varm sommerdag og du ved, at det er et stykke tid siden, hesten har drukket - så kan du gøre ligesom nogle distanceryttere jeg har set under stævner, hvor de af og til har svært ved at få nok vand i hestene. De tager nogle roepiller (nogle af dem, der har et lidt højere indhold af sukker) og laver til en tynd suppe, så vandet stort set bare smager lidt godt. Det plejer at virke. Nogle putter æblejuice i for at give god smag. Disse råd kan du dog kun bruge, hvis din hest tåler en smule sukker. Nogle heste tåler nærmest ingenting, så du skal være sikker på, at du ikke gør noget forkert ved at bruge disse midler.

 

MVH

Jette


Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

Men jeg synes også, at...

Rigtige piger rider military!

NU FÆRDIGUDDANNET EQUINE TOUCH PRACTITIONER!

0
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  04-04-2017 13:47

Hesten skal ikke drikke før en ridetur, men bagefter.

 

Du får sjældent hesten til at drikke lige efter rideturen eller (og det må den faktisk heller ikke hvis den har haft pulsen meget oppe, kan give kolik).

 

Hesten skal nok drikke når den kommer hjem igen i vante omgivelser.

 

Alternativt kan du købe noget Irish Mash og fylde godt med vand i så sørger du for hesten får masser af væske bagefter (det gør jeg selv efter stævner). Samt bruger elektrolytter.


Følg mine blogindlæg på Hestegalleri.dk - HER

Følg mig på Facebook:

Konkurrencerytter - Sandra Charlotte Kempf

 

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for jeres svar
Forfatter: 
Dato:  04-04-2017 22:26

Kære Alle

tak for jeres skriv og svar.

det var nok bare mig der tænkte han godt kunne trænge til lidt, og han har gjort det mere da det var koldere.

men han er fin nok til at drikke.

og nej maven fyldt med vand og for meget når han kommer er retur er heller ikke godt.

han får Golden Mash korn frit efter en god tur... han elsker det og nabo hest får 1/10 del... de små bamser med vaner.

tak tak

Dianna

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider