Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hvilken slags klokker
Forfatter: 
Dato:  08-09-2004 13:28
Hvilken slags klokker bruger du eller vil du anbefale. Der er jo efterhånden mange forskellige slags på markedet, gummi, neopren, læder, kunstlæder...m.m.

Der er også forskel på om de er med eller uden "stopper" i koden, for at den ikke kan dreje rundt.

Jeg skal have et par nye, men kan ikke finde dem jeg har, så jeg skal ud på markedet og prøve nogle nye.

Jeg skal bruge til en dressurhest, der rammer sig i ballerne og jeg vil gerne have nogle der er nænsomme mod hestens ben, så man ikke risikerer at få gnavesår.

håber på hjælp

mvh.

rikke
0
0
Svar på denne tråd

gummiklokker
Forfatter: 
Dato:  08-09-2004 13:35
Jeg fortryder lidt at jeg var nærig og købte gummiklokker, da jeg kun skulle bruge dem lejlighedsvis og i en periode for at lære krikken at styre sine ben (det var teorien).

Men for at passe hans tallerkenfødder er de så blevet for høje bagtil, så jeg synes de ligger og gnubber i koden, de rammer jorden og bliver så skubbet opad.

Derfor kan jeg fx ikke give ham dem på på fold og lade ham daffe rundt og tænke over det.

Jeg ved ikke hvad der holder længst, neoprenklokker falder jo fra hinanden efterhånden, men jeg får jo aldrig brugt de andre længe nok til at sammenligne.

:Pia
.
0
0
Svar på denne tråd

klokker
Forfatter: 
Dato:  08-09-2004 14:30
Jeg har købt nogle som har gele indvendigt og en form for kunstlæder udvendig den er lidt dyre men de falder ikke af og det er hovedsagen
0
0
Svar på denne tråd

Neopren
Forfatter: 
Dato:  08-09-2004 14:59
Jeg er stor forbruger af klokker, da min stakkels hest skal have klokker på på fold og under ridning, da han IKKE må midste sine forsko pga. sygdom.

På fold bruger jeg neoprenklokker, har både med og uden "balle" stop, men der er ikke den store forskel, den med ballestop kører også rundt.

Under ridning bruger jeg luksusudgave hvor der er kunstlæder yderst og neopren under, og så er der lige søndags udgaven med lammeskinds kant ;-)

mvh

Julle
0
0
Svar på denne tråd

neopren
Forfatter: 
Dato:  09-09-2004 10:02
Bruger dem når jeg ride og på fold, de giver ikke gnavesår som gummiklokker gør og så holder de lidt bedre.

Mange venlige hilsner

Maria

Nye billeder af Van Basten og Laura på min præsentation. Så tag et kig ind på min præsentation, og skriv en lille hilsen i min GB. Tak!

;-)
0
0
Svar på denne tråd

neopren
Forfatter: 
Dato:  09-09-2004 10:03
Bruger dem når jeg ride og på fold, de giver ikke gnavesår som gummiklokker gør og så holder de lidt bedre.

Mange venlige hilsner

Maria

Nye billeder af Van Basten og Laura på min præsentation. Så tag et kig ind på min præsentation, og skriv en lille hilsen i min GB. Tak!

;-)
0
0
Svar på denne tråd

Klokker
Forfatter: 
Dato:  09-09-2004 11:03
Vi bruger gummi klokker (med dobbelt velcro) på fold og eskadron neopren når vi rider....
0
0
Svar på denne tråd

Eskadron neopren
Forfatter: 
Dato:  09-09-2004 21:03
bruger jeg under ridning. Dem kan jeg bedst lide... ellers læder. Bryder mig ikke om gummiklokker..
:-)
Salta... Med Riga
>o<
Riga har fundet sin part ;-)
0
0
Svar på denne tråd

neopren
Forfatter: 
Dato:  11-09-2004 16:49
Hej
Jeg har rigtig god erfaring med eskadron neopren klokker de er helt super.
0
0
Svar på denne tråd

2..................
Forfatter: 
Dato:  11-09-2004 23:09
Eskadron klokker med Lammeskind. De er gode og holder godt.

Og Proff. Choice er også god.

:-) Hilsen Pernille&Baronen :-)
Det er ikke fordi ting er vanskelige,
vi ikke tør. Det er fordi, vi ikke tør,
ting som er vanskelige (i)

0
0
Svar på denne tråd

Klokker på fold?
Forfatter: 
Dato:  12-09-2004 10:03
Hvorfor er det nødvendigt at bruge klokker på fold? Beskytter det hovene bedre, så hestene ikke så nemt taber sko?
Mange hilsner
:-) Anne Sofie :-)

Knabstrupperpony sælges: hoppe, kat II, 4 år, tilredet, talent for dressur/spring, vant til skovture, meget rolig/børnevenlig! Se hesteprofil/Mazy på præsentation!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider