|
|
| Sharff |
|
|
Hejsa.
Jeg har en forespørgsel fra en staldkammerat.
Er der nogen, der kender til produktet "Sharff" (ved ikke om det staves sådan) ?
En håndfuld i fodret skulle være nok til at hesten ikke æder hele sin halmboks (vi ved godt at rigeligt med hø har samme virkning, men det er ikke det, denne forespørgsel går på).
Findes produktet stadig ? Hvis ja, hvem producerer det ? Hvilke erfaringer har I evt. med produktet ?
På forhånd tak.
Malene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg tror |
|
|
du mener Chaff, der er det engelske ord for hakkelse. Chaff laves af flere forskellige foderproducenter, bl.a. laver Spillers et produkt, der hedder Happy Chaff.
Med venlig hilsen
Thomasminde
Forhandler af Spillers Horse Feeds på Lolland & Falster
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmmmm |
|
|
Tak Thorasminde.
Jeg har lige tjekket Spillers hjemmeside og taget et print af Happy Chaff. Det må umiddelbart være det produkt hun efterlyser, med mindre det oprindelig produkt er udgået. Har tjekket andre foderhjemmesider og kan ikke finde noget andet Chaff.
Når jeg læser om Happy Chaff, lyder det ikke for mig som om at en håndfuld af dette, betyder at hesten ikke æder alt halmen... Bruges derimod bla. for at give blank pels og fylde/ekstra fiber (ligesom lucerne) i fodret.
Nå, men jeg giver printet videre og ser om vi er på rette spor.
Hilsen Malene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til din orientering |
|
|
havde Spillers tidligere et produkt der hed Showing Chaff. Måske er det det? Chaff vil som regel kun forlænge ædetiden, men kan ikke forhindre, at hesten æder halmen. Prøv forøvrigt at kigge på Happy Stabletime istedet.
Med venlig hilsen
Thomasminde
Forhandler af Spillers Horse Feeds på Lolland & Falster
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke det. |
|
|
Jeg har spurgt hende, og hun siger det kun hed "Chaff". Det vist var i en hvid pose med lilla skrift.....
Jeg tjekker Happy Stabletime.
Hilsen Malene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| I den stald jeg arbejdede |
|
|
i brugte de også chaff... det var en alfalfa blanding... eller fra "alfalfa"! Kan ikke huske det
Hilsen
-Matilde og Shalu -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet