Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

ben kramper m.m
Forfatter: 
Dato:  07-09-2004 21:49
Hejsa,
Jeg vil høre om der er nogen der har erfaringer med følgende:
En ældre hest, der helt tydeligt ikke er er glad for at løfte sit ene bagben (højre).
Han virker som om at han er bange for at miste balancen umiddelbart ved løft, og nogle gange får han store kramper når benet slipper jorden. Sådan at det spjætter op i vejret...
Han trækker til samme side (højre) med halen (er skæv??) og er vist også blevet redet lidt skævt i en periode.
Der er ikke noget under ridning eller ellers. Ingen smerter ved tryk eller massage.
Problemet opstår først når man vil løfte benet/hoven, for f.eks at rense hove.

Er der nogen der kender noget til hvad man kan gøre ved dette??

Mange hilsner Lotte.
0
0
Svar på denne tråd

Spat måske?
Forfatter: 
Dato:  08-09-2004 00:27
Jeg vil gætte på at din hest måske har noget begyndende spat - prøv på at løfte hoven minst muligt når du renser hove - desuden bør du nok få dyrlægen til at se på ham og evt. tage rgt, det kunne være at de kunne give ham et eller andet der kunne afhjælpe problemet.
0
0
Svar på denne tråd

Staldkramper
Forfatter: 
Dato:  08-09-2004 08:58
Det lyder som om din hest har staldkramper, lidt som gjordkrampe. Det er fuldstændigt uskadeligt, du må blot forsøge at løfte benet mindst muligt.

Jeg kender en hest på MA/Grand prix nivea som har meget staldkrampe ved det ene bagben. Det viser sig som du skriver, når benet løftes og også når den står stille og tager et enkelt skridt frem (fx. på fold). Hesten er ikke øm eller halt og når først den går mere end 1-2 skridt er der intet.

Lotte
0
0
Svar på denne tråd

kiropraktor
Forfatter: 
Dato:  08-09-2004 19:17
Tak for svarene. Har haft det med staldkrampe i tankerne. Spat - det håber jeg sørme ikke.
Men jeg havde også tænkt på om det er noget der kunne blive afhjulpet med kiropraktor - men det er vel ikke tilfældet hvis det er staldkrampe???

Lotte.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider