Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Rambo Fly Buster el. Sweetitch
Forfatter: 
Dato:  22-07-2016 16:44

Hej HN'er.

 

Jeg skal have fat i et insektdækken, da min dreng er så plaget i år. Tectonik er prøvet uden synderlig effekt.

Jeg har kigget på Rambo Fly Buster og Rambo Sweetitch - begge Vamoose-behandlet. Men hvilket er det ultimativt bedste til en dreng, der er plaget af alle slags insekter (han har ikke sommereksem). Jeg hælder umiddelbart mest til Fly Buster, da det er lidt mere slidstærkt og knægten ruller sig en del. Men ulempen er måske, at det ikke kan sættes fsst om ørerne, som Sweetitch kan?

Han er araber og generelt falder de fleste halse lidt ned på ham. Vi har et Rambo-Duo dækken også med hals og den sidder ok

på ham. Er der forskel på hvor varme hestene bliver ved de to dækkener?

 

Håber nogen har erfaring med disse to dækkener og kan komme med

fordele og ulemper ved dem begge - det er jo mange penge ;-)

 

På forhånd tak :-)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Sweet itch
Forfatter: 
Dato:  22-07-2016 21:34

Min har eksem og går med sweet itch dækkenet.

Jeg kender ikke fly buster, men jeg ville være bange for at halsen glider ned af halsen. Faktisk ser jeg det ved alle insektdækkener, der ikke sidder fast ved ørerne.

 

Sweet itch dækkenet er meget slidstærkt og holder til at min hest gnubber sig op ad ting, ruller og leger med de andre heste.

 

Jeg har både med og uden vamoose - og helt ærligt, så kan jeg ikke mærke forskel, så de ekstra penge gider jeg ikke ofre en anden gang.

 


Mvh

Mette

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mylady
Forfatter: 
Dato:  22-07-2016 22:55

Mylady: Tusind tak for svar! Jeg er også bange for, at halsen glider ned ved Fly Buster.

Hvordan er det med varmen og Sweetitch - bliver din meget svedig under det? Og hvordan med hullerne til ørerne, passer de? Har nemlig hørt de generelt er for små..

Umiddelbart kan jeg også være bange for, at manen bliver mere slidt ved Fly Buster, netop hvis det glider ned hele tiden.

 

Stephanie.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Rambo fly buster...
Forfatter: 
Dato:  23-07-2016 09:32

har jeg 3 af.

 

Jeg forstår ikke det med, at halsen skulle glide ned på Fly buster? Den bliver lige over manen - hele tiden. Jeg har brugt buster i 5-6 somre.

 

Jeg returnerede et sweetitch jeg havde bestilt, da det virkede aaalt for tæt, og jeg var meget i tvivl om halsen ville blive på ørene på min hest.

 

Fly buster er jo vævet net og meget luftigt, ekstremt slidstærkt og sidder lige så godt som andre Rambo dækner. Bytter jeg foldtiden om til nat, så vi rammer myggesværmene, får han bare et gammelt fly buster mere på om natten. Myggene kan ikke bide igennem 2 buster dækner.


Sort havre sælges 100 kg/200 kr.

Vårbyghalm, småballer fine. 10 stk./100 kr.

4470 Gl. Svebølle - Ring 4014 3480

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nyagergaard
Forfatter: 
Dato:  23-07-2016 10:05

Tak for svar!

Du siger du kommer to Fly Buster på om natten. Er et da ikke nok til at holde myggene væk?


0
0
Svar på denne tråd
 
 Sweet itch
Forfatter: 
Dato:  23-07-2016 20:27

Dækkenet er tæt vævet, men min hoppe er ikke varmere under dækkenet end den anden er uden dækken.

 

Hullerne til ører passer under normale omstændigheder fint, men når hun har fluemaske under er de lige det mindste, men det går.

 

Lige nu overvejer jeg insektdækken til min anden hoppe. Hun har ikke eksem, så kan godt nøjes med et netdækken, men jeg er så glad for sweet itch så jeg tror det ender med sådan et alligevel.


Mvh

Mette

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sweetitch
Forfatter: 
Dato:  23-07-2016 20:44

Mylady: Tak endnu engang!

Jeg har netop bestilt et Sweetitch :-) så håber jeg på han ikke bliver for varm under det. Vil helst gerne at det også kan holde myggene væk, da han går på døgn og det er helt ekstremt om aften!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Det må ligge i navnet...
Forfatter: 
Dato:  23-07-2016 23:45

:-)

Fly buster. Fluer o lign. er det perfekt til, men det er ikke tæt nok til stikkende som fx. myg. Der er insekt/flue dækner og eksemdækner. Jeg ved ikke om Sweetitch er eksemdækken???


Sort havre sælges 100 kg/200 kr.

Vårbyghalm, småballer fine. 10 stk./100 kr.

4470 Gl. Svebølle - Ring 4014 3480

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider