Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Forfangen hest for tynd - hjælp
Forfatter: 
Dato:  04-07-2016 21:57

Hej

Min gamle pony er begyndt at blive forfangen ind imellem, så jeg passer selvfølgelig på hende så godt som jeg kan. Hun er tjekket for diverse sygdomme og alle prøver viser, at hun er sund og rask, så jeg tager bare de sædvanlige forfangenheds-hensyn med så lidt sukker/stivelse og græs som muligt. Men hun har meget svært ved at holde hul.

Der findes nogle forskellige fuldfoder, som er egnet til sådan en hest, men det er ekstremt dyrt. "Almindeligt" forfangenhedsfoder er der ikke særlig mange foderenheder i, og der er ikke meget fidus i så at give mere foder, for så ryger prisen jo op. Er der noget jeg kan supplere med, som er relativt simpelt og billigt, for at få hævet antallet af foderenheder? Giver man stadig fx rapsolie til heste? Hvis ja, hvor mange foderenheder er der så fx i en dl rapsolie? Eller har I andre gode forslag?

0
0
Svar på denne tråd

tynde heste
Forfatter: 
Dato:  04-07-2016 22:29

Hej

Rapsolie fodrer man stadig med, 3 dl svarer til en FE så vidt jeg husker.

Ellers er der fiberpiller, de er lave på stivelse og giver godt huld.

Og hvis din hest vil spise det, så masser af godt hø/wrap som grundfoder.

Jeg fodrer min med EMS/Cushingsfoder - jeg har haft kørt på hippolyt Equigard kombinret med lidt Struktur E, men du er jeg kørt over på Pavo care for life - min store varmblod skal have 1 kg dagligt - men han har heller ikke problemer med at holde huld

Hilsen Anne

nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd

Foder til
Forfatter: 
Dato:  05-07-2016 14:55

Jeg bruger LinOcrunch som tilskud til min pony, som efter en forfangenhed nu også er blevet for tynd.

Det er ikke så dyrt, og de skal ikke have så meget (det er "kun" et tilskudsfoder) og det allerbedste er at der kun er 3% sukker og 8% stivelse i :)

Mange hilsner fra

Rina B & Misty - det grå lyn

0
0
Svar på denne tråd

Linocrunch
Forfatter: 
Dato:  05-07-2016 20:51

Jeg vil også anbefale Linocrunch ud fra de krav du har.

Ellers er jeg selv super glad for Cush Care fra Brogaarden(D&H), som er et af de få fuldfoderprodukter til heste med stofskifteproblemer, men hvor det samtidig er beregnet til heste der er svære at holde huld på. Men ja, prisen er heftig.

Jeg har fodret min gamle Chanell med det i 1 år nu og hun ser knald hamrende godt ud. Hun var ellers begyndt at tabe sig på almindelig seniorfoder og hun gider på ingen måde olie i foderet. Hun er ikke forfangen, men ligger på grænsen til at have Cushings i blodprøvetesten, så foder med meget stivelse/sukker er No go for hende.

Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen

De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd

Horsepro
Forfatter: 
Dato:  07-07-2016 20:19

Hvis du gerne vil holde prisen ned og effekten oppe og tilmed få den laveste dosis af sukker og stivelse så brug Horsepro fiberpiller 5,1 % sukker og stivelse.

vi sværger til Horsepro produkter og de har forbedret deres produkter med organisk bundne mineraler, det er dansk produceret, hvilket jeg personligt er glad for

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider