Selvom det er lidt tid siden denne tråd blev startet, så vil jeg da lige komme med lidt erfaring til Trådstarter (og andre der kigger med).
Fremover vælger jeg helt sikkert at lade mine heste stå ude i lyn og torden!
Mine heste stod ude sankt Hans nat, hvor himmel og hav stod i ét og lyn og torden buldrede som aldrig før. Ja jeg lå i min seng og synes det var synd for hestene, var skide bekymret for, om de nu synes det var ok at være ude i det herrens vejr..... Lige indtil.... Lynet slog ned i hovedhusets tag og antændte det. Vores staldbygninger er heldigvis ikke bygget sammen med hovedhuset, så afstanden var tilpas stor til, at ilden ikke kunne brede sig. Men med udrykningskøretøjer som strømmede til i flere timer, stalden fuld af brandfolk og til sidst også røg - ja så må jeg sgu sige at jeg kl. halv tre om natten var overlykkelig for, at hestene ikke stod inde! Havde de gjort det, så måtte vi have hevet dem alle ud. Og havde staldlængen ligget tæt op af huset, ja så havde situationen været en helt anden, og der var måske mistet langt mere end hus og ejendele.
Fremover vil mine heste forblive ude i tordenvejr, og med god samvittighed fra min side... Det bliver først rigtig slemt, hvis man står med en masse heste i en bygning med flammer og røg - de klarede det i øvrigt rigtig fint, og stod i samlet flok på midten af deres jordfold og ventede til uvejret drev over.