Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Gafelbåndsskade
Forfatter: 
Dato:  19-04-2016 12:59

Er der nogen der her inde har erfaring med en hest som har haft en gafelbåndsskad, som 1. årig og nu er 5, han ikke redt til men har gået i meget mudder, og ikke været halt siden skade for 4 år siden.

Ville i købe en sådan hest hvis den er billig nok.

0
0
Svar på denne tråd

Det kommer an på....
Forfatter: 
Dato:  19-04-2016 14:02

Det kommer an på :

Skadens størrelse

Skadens placering

Forben - bagben

Forventet brug af hesten

Benstilling

Hove

Smedearbejde

Jeg har selv en gaffelbåndsskadet hest, som går GP øvelser i træningen, og er startet i MA - så hvis det er den "rigtige sted, placering, størrelse ect" så ville jeg ikke være "bange".

Men jeg ville selvfølgelig få hesten handelsundersøgt og scannet.

mvh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Nu har..
Forfatter: 
Dato:  20-04-2016 07:45

Nu har Morgan en positiv oplevelse med en gaffelsbåndsskade, det har jeg ikke, så mit svar ville være, nej, lad være.

Nu ved du ikke hvad der sker, når du begynder at belaste hesten, måske sker der ikke noget, eller.....

Hvis du meget gerne vil have hesten, synes jeg at du skal få den tjekket grundigt, og få scannet benene (ikke normalt med i en handelsundersøgelse).

Men en 5 års der ikke har lavet noget, ville så ikke være en hest jeg ville finde særlig spændene, da heste der kommer så sent i arbejde godt kan være noget af en mundfuld.

mvh

Julle

DIN hest - DIT ansvar !!!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider