Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Rådgivning, foder
Forfatter: 
Dato:  03-01-2016 00:32

Hej HN´er!

Er der nogen her inde som har gode erfaringer med hvor man kan få uvildig foderrådgivning?

Jeg er klar over at mange af producenterne har rådgivning, men de er vel næppe uvildige...

Har kigget lidt på Horse Consults hjemmeside, men hvis jeg forstår det ret, kan det godt koste rimelig mange penge for rådgivning dér fra (ved godt at alt er relativt, men 500 kr for en times rådgivning? Det er i min verden en virkelig god timeløn ;-)

Jeg har en varmblodshoppe med div. "problematikker", som der skal tages højde for (f.eks. krybbebider, meget energi i sig selv/stresser nemt op, tendens til kolik, og skal have sat flere muskler (bruger pt. Master Muscle som tilskud) samt tage på (har fået anbefalet Linamix).

På opstaldningsstedet fodres med kerne+vitaminer samt wrap. Derudover supplerer jeg selv med roepiller, lucerne m. olie samt gulerødder.

Hesten bruges til let dressur. 7 år i år.

Mvh Jumbo

Prøv at leve i nuet...ikke i hvad-hvis-nu'et

(sagt af en klog mand på P4)

Man behøver ikke at være hestetosse for at være her -

men det hjælper ;o)

0
0
Svar på denne tråd

Timeløn
Forfatter: 
Dato:  03-01-2016 10:57

500 kr i timen er da ikke dyrt, hvis du skal have rådgivning hos en uddannet konsulent.

Men ellers kan du vel bare ringe og snakke med de forskellige producenter, selv sætte dig ind i det forskellige foder og så vælge det du finder bedst fra de forskellige.

Kan også anbefale den store foderbog, der kan lånes på biblioteket.

0
0
Svar på denne tråd

Dyrlægen fra Hippolyt
Forfatter: 
Dato:  03-01-2016 13:34

Jeg ville, hvis jeg var i dit sted, kontakte dyrlægen fra Hippolyt.

Selvom hun er "farvet" af hvem hun representerer, er hun fantastisk dygtig til at hjælpe med specifikke problemer.

Jeg har altid fået en fantastisk hjælp.

Det kan være, hun blot foreslår noget i din nuværende foderplan, som du netop bør undgå ( f.eks kerner til varm hest), eller noget du skal have ekstra focus på ( f.eks nogle gode fedtstoffer).

Hendes direkte nr er : 2371 4457

Held og lykke.

Venlig hilsen

Trine

Pension Rosengård

0
0
Svar på denne tråd

uvildig og uvildig
Forfatter: 
Dato:  03-01-2016 15:51

Uvildig kan man vel ikke sige, men såvel Hippolyt's dyrlæger/rådgivere samt Brogaardens rådgivere , for lige at nævne et par eksempler på firmaer jeg synes har en ´meget stor troværdighed, kender jo deres egne produkters virkning gennem års erfaring.'

Jeg er også enig i at Hippolyt er rigtig dygtige til specifikke problemer.

Brogaardens er også meget troværdige og deres foderplaner tager udgangspunkt i så meget grovfoder som muligt og krybbefoderet som supplement til grovfoderet, hvad enten det er til unge eller ældre heste.

Jeg har stor tiltro til begge disse firmaer og ja, det er klart at der rådgives ud fra egne produkter. Det er jo disse produkter de har uddannelse inden for og er eksperter i, men jeg synes de er meget dygtige og meget grundige. Troværdige simpelthen.

Begge parter vil - som sagt - gerne tage udgangspunkt i grovfoderet, så det er en god idé at ofre 150 kr. på en grovfoderanalyse - hvis ikke den haves - så rådgivningen kan tage udgangspunkt i analysen, både hvad angår sukker og protein, tørstof, mineraler osv.

0
0
Svar på denne tråd

Mange tak!
Forfatter: 
Dato:  03-01-2016 18:55

Mange tak for jeres tilbagemeldinger og tak for tlf-nummeret til dyrlægen fra Hippolyt.

Jeg vil lige tage en snak med min egen dyrlæge i morgen, og derefter Hippolyt eller Brogaarden :-)

Så endnu en gang: Tak :-)

Jumbo

Prøv at leve i nuet...ikke i hvad-hvis-nu'et

(sagt af en klog mand på P4)

Man behøver ikke at være hestetosse for at være her -

men det hjælper ;o)

0
0
Svar på denne tråd

Anbefaler også Hippolyt
Forfatter: 
Dato:  04-01-2016 10:19

Hippolyt får også en anbefaling fra mig!

-men husk, krybbefoderet er jo den mindste del af foderindtaget, så en analyse på dit hø vil kunne give dig de bedste svar på hvad du skal gøre.

Et eksempel fra mit hesthold:

Min høanalyse viste, at høet havde et stort indhold af jern. Så da hippolytkonsulenten fik tastet analysen ind i systemet, viste det tydeligt de forskellige produkters forskellighed. Fx. viste det sig, at naturmüslien ikke var god.

Men flere andre muligheder viste sig som jeg kunne vælge imellem.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider