Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

alternativ til hø-net
Forfatter: 
Dato:  09-12-2015 18:51

min gamle hoppe har udviklet en meget uheldig vane med at sætte sin hov op i hønettet...Jeg har ellers et med små huller, men den kan altså sætte sig fast alligevel. Nu er det sket så mange gange, at nu tør jeg ikke give hende et net mere.

problemet er, at hun står på tørv og vader sit hø rundt og ned i madrassen. Der er fine kampestensvægge i stalden, så man kan ikke sætte en god gammeldags hø-hæk op.

alt som ligger/står på bunden skal man sæte sig op i- gerne med alle 4 ben..

hvad gør jeg? hun får en 10 kg wrap om dagen. Skal jeg bare leve med at udmugning er det rene helvede fra nu af og smide det i bunden? eller er der alternativer til hø-net?

det skal helst ikke være slow-feeder modeller, da hun er en småtspisende ældre hest, som har svært ved at få alle de kalorier hun behøver.

0
0
Svar på denne tråd

Høpose
Forfatter: 
Dato:  09-12-2015 19:31

Man kan få sådan en høpose: www.hooks.dk/kategorisidor/hoposer- honet/989/1/

Den kan man sikkert også få hoven i, men der er ikke nylonsnor, der risikerer at lave grimme sår i koden. Hullet er også større, så man kan få en ordentlig mundfuld ad gangen. Så hvis hendes problem er, at hun synes hønettet giver for lidt, så hun vælger at møfle det af den grund, så kunne det her være en løsning.

Oplysninger om Siff / Guccis fortid søges. Irish Cob Crossbreed fra 1996. Genkender du hende? Se billeder på præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

høpose...
Forfatter: 
Dato:  09-12-2015 22:43

Hej

jeg har en høpose der ligner denne http://tikarideudstyr.dk/hopose

der kan ca være 6 kg wrap i når jeg stopper den godt.

Min gamle hest har nemlig fået for vane at hvis han får trådt på sit hø, så kan det ikke spises men skal trædes godt ned i bunden....

Han får fyldt sin høpose ca 2 gange dagligt, men muligheden for at have 2 poser hængende kan måske også være en ide.

Hilsen Anne

nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-12-2015 07:52

nemlig- hø som har rørt bunden er klamt og uspiseligt hør, der kun skal rodes ned i tørvebunden.

men tak for tippet, alle sammen. høposer ser ud til at være en god løsning og der er plads til to i boxen, så det vil jeg give en chance. de koster ikke alverden, så det er forsøget værd.

0
0
Svar på denne tråd

høposer..
Forfatter: 
Dato:  10-12-2015 09:54

Bemærk at høposer kan have forskellig kvalitet

Jeg har købt min i NAG og den er i forholdsvis tykt stof og med gode solide ringe.

Den kører på 2. vinter og er stadig intakt.

Min staldkammerat købte en lidt anderledes udgave i Hooks, og der var ringene/syningerne for dårlige, så den holdt ikke engang en hel vinter.

Min høpose hænger ca 80 cm over gulvet - den er hængt op i en gammel halesnor fra mit Rambo dækken og er lige til at "klipse" på

Hilsen Anne

nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-12-2015 10:02

jeg bor lige rundt om hjørnet fra en Horze butik- de har vist sådan nogle høposer som ikke koster alverden- så kan jeg få tjekket det ud og se om det passer damen.

jeg har købt 2 m galvaniseret kæde + 2 store brandmandshager, jeg har en bjælke i det ene hjørne af boksen som jeg kan hænge det hele op på. det burde den ikke være i stand til at smadre..

0
0
Svar på denne tråd

Hvis der er plads
Forfatter: 
Dato:  10-12-2015 10:41

Hej,

Hvis hesten har en halvdør eller lignende, som den kan stå med hovedet ud over, kunne der evt. monteres en høhæk på den udvendige side, hvis der er plads til det. Det har jeg prøvet en gang, hvor jeg også havde en hest, der altid fik hovene viklet ind i ALT. Det fungerede OK og gør det trods alt lettere for hesten at spise end net og andre løsninger.

MVH

Jette

Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

Men jeg synes også, at...

Rigtige piger rider military!

1
0
Svar på denne tråd

Julegave
Forfatter: 
Dato:  22-12-2015 13:22

Jeg skulle bestille en julegave og valgte at købe en hø-pose med til min gamle dame på 25+. Den ser ud til at fungere rigtig godt og hun ser meget vigtig ud som hun står der og gnasker løs.

Hvordan fungerede det for dig ts?

Fik du prøvet høposen eller fandt du på noget andet?

~ Anette

vind-alarm-danmark.eu

Super SMUK Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges, evnt. bytte.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-12-2015 18:28

vi har anskaffet os en stor høpose- i starten var den meget upopulær og blev hevet ned og tisset på.

jeg har købt den mest solide model jeg kunne finde- men allerede efter 3 dage var den pænt hærget. En modifikation med nye ringe, nyt ophæng og en let pakning af høet har hjulpet gevaldigt.

Der kan ikke være helt så meget i som i nettet, men da hun har fri adgang til wrap på folden, tænker jeg, at den overlever. der er ihvertfald altid hø tilbage om morgenen.

0
0
Svar på denne tråd

Høkasse
Forfatter: 
Dato:  22-12-2015 21:45

Billede

Billede

Billede

Jeg har, med lidt hjælp fra manden, lavet en hø/wrapkasse. Min hest har det med at sprede sin wrap ud i hele boksen og da han ikke har brug for slowfeeder, og jeg er for nærrig?,så måtte der tænkes kreativt.

- bunden er lavet af en 'halvpalle' så annulleret falder ud (den på folden ikke bliver fuld af vand)

-"nettet" er tentorjern som er her svejset med 7cm mellemrum. Det er tungt og holder hø/wrap nede når hesten hiver i det.

- rammen sidder med hængsler så det er nemt at fylde, og den går ind over nettet så dette ikke kan hives op uden at åbne kassen.

Jeg har lavet en der er 3 gange så stor til folden, det virker super????

Vh.Helle

1
0
Svar på denne tråd

haybar ???
Forfatter: 
Dato:  23-12-2015 08:25

kunne montering af en haybar være en løsning ?

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Slowfeeder kasse
Forfatter: 
Dato:  23-12-2015 13:12

Hvad med en slowfeeder kasse?

Min hest har den grønne i nedenstående link.

De har flere muligheder, måske du kan bruge en af dem, eller bruge dem til inspiration. :)

www.safety-system.dk/ Alt_til_stalden____/2Slowfeeder____

1
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider