Min hest har efter, at han blev forfangen i slutningen af maj, været igennem et længere genoptræningsforløb, som er gået fint indtil for ti dages tid siden.
Der begyndte han under ridning at knække samme i et af bagbenene(ikke det samme hver gang og ikke dagligt), men kun 1-2 gange pr. tur.
Massøren var der så i torsdags og siger, at hun mener, at der er noget galt med bagknæene og hun anbefaler en kiropraktor eller en dyrlæge.
Fredag holder han fri og fredag rider jeg ham så igen og da vi skal igang med traven, så er han halt og jeg får et par stykker til at kigge på ham. Den ene fortæller mig så, at det er ligesom om, at han har svært ved at få benet ned igen, når han har løftet det.
Det får mig til at tænke på knæskalsfastlåsen.
Han står så selvfølgelig stille søndag og jeg har så kontaktet dyrelægen til morgen. Han skal ned til en gennemundersøgelse i morgen tidlig.
Han satte selv i trav idag ude på folden og der kunne jeg så selv se, hvordan det så ud.
Det er som om, at han vrider på en meget mærkelig måde oppe i knæleddet og han ser ikke "almindelig" halt ud, hvis I forstår, hvad jeg mener.
Er der nogen af jer, som har nogen idé om, hvad der kan være galt???
Skal måske lige tilføje, at hesten er 9 år gammel(se evt. min
præs.). Han havde som 3-4 års en del problemer med halthed bagtil, men div. dyrlæger fandt aldrig ud af årsagen og hesten kom sig via akupunktur og langsom langsom genoptræning.