Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Halthed bagben??
Forfatter: 
Dato:  06-09-2004 18:57
Min hest har efter, at han blev forfangen i slutningen af maj, været igennem et længere genoptræningsforløb, som er gået fint indtil for ti dages tid siden.

Der begyndte han under ridning at knække samme i et af bagbenene(ikke det samme hver gang og ikke dagligt), men kun 1-2 gange pr. tur.
Massøren var der så i torsdags og siger, at hun mener, at der er noget galt med bagknæene og hun anbefaler en kiropraktor eller en dyrlæge.

Fredag holder han fri og fredag rider jeg ham så igen og da vi skal igang med traven, så er han halt og jeg får et par stykker til at kigge på ham. Den ene fortæller mig så, at det er ligesom om, at han har svært ved at få benet ned igen, når han har løftet det.
Det får mig til at tænke på knæskalsfastlåsen.

Han står så selvfølgelig stille søndag og jeg har så kontaktet dyrelægen til morgen. Han skal ned til en gennemundersøgelse i morgen tidlig.

Han satte selv i trav idag ude på folden og der kunne jeg så selv se, hvordan det så ud.
Det er som om, at han vrider på en meget mærkelig måde oppe i knæleddet og han ser ikke "almindelig" halt ud, hvis I forstår, hvad jeg mener.

Er der nogen af jer, som har nogen idé om, hvad der kan være galt???

Skal måske lige tilføje, at hesten er 9 år gammel(se evt. min præs.). Han havde som 3-4 års en del problemer med halthed bagtil, men div. dyrlæger fandt aldrig ud af årsagen og hesten kom sig via akupunktur og langsom langsom genoptræning.

0
0
Svar på denne tråd

poppopopo
Forfatter: 
Dato:  06-09-2004 19:28
Puha.

Har aldrig i mit lange hesteliv set noget, som du beskriver.

Har dog kendt en hest med staldkramper ( ikke gjordkramper )

Den gjorde på samme måde, men kun i boks, på staldgang og hvis man lavede parade tidligt i ridningen.

Dette var dog medfødt og årsagen er for korte sener.
Den var ikke halt.

Da jeg først læste dit indlæg tænkte jeg på ting som spat, da de mange gange også begynder at knække sammen. Men det lyder ikke som dette.

Jeg håber ikke det er alvorligt.

Vil du ikke gerne lave en tråd senere, når / hvis du får stillet en diagnose, da jeg gerne vil høre mere om dette.

Pøj, Pøj

KH Heidi
0
0
Svar på denne tråd

Selvfølgelig....
Forfatter: 
Dato:  06-09-2004 19:39
Hej Heidi

Selvfølgelig vil jeg det. Skriver det i denne tråd.

Ja, det er temmelig underligt ?:-).

Det med, at han knækker sammen, det har han gjort før og hans mor havde lidt af det samme, men det har ikke tidligere givet nogen problemer.

Er spændt på, hvad dyrlægen siger, men er bange for, at han er ved at være færdig :{-(

Tak for din opmuntring :-(

0
0
Svar på denne tråd

fgfggfgf
Forfatter: 
Dato:  06-09-2004 19:44
Glæder mig til at høre mere.
0
0
Svar på denne tråd

Svar...
Forfatter: 
Dato:  07-09-2004 18:19
Hej Heidi B-)

Ja, så har vi været hos dyrlægen og han overlever heldigvis i denne omgang.

Dyrlægen var helt enige med mig i, at det var en meget underlig måde han gik på og hun mente i først omgang, at det var venstre bagben, det var galt med.

Men min omhyggelig dyrlæge gav sig rigtig god tid og efter div. bøjeprøver, røntgenbilleder og bedøvelse af et led, så nåede hun frem til, at han har en inflammation(en bakteriefri betændelsestilstand) i kodeleddet på højre bagben.
Han skal så have en ledbehandling, som hun kommer og giver ham i morgen og derefter skal han have ro i to dage.
Og så skal vi igang med genoptræningen-igen!

Men jeg beholder da min hest og det er jo det vigtigste :-) :-) :-).
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider