Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hvor tit klipper man
Forfatter: 
Dato:  24-10-2015 07:55

Vi har i år klippet alle 4 islændere bare der hvor vi har åbnet fortil på bringen men hvor ofte klipper man efter 1 måned er der groet 1 cm ud og her tænker jeg

klipper man hver måned eller forstyrre man noget i pels sætningen

gror det ud fordi de i virkeligheden har brug for den 1 cm

Mener at have hørt at det man klipper efter jul forstyrrer den pels de ligger til forår/sommer

De skal ikke have dækken på derfor kun hul fortil

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-10-2015 22:13

Når dine heste kun er klippet fortil på bringen, tror jeg ikke, at pelssætningen på nogen måde bliver forstyrret, så jeg ville klippe lige så tit jeg syntes, at det var nødvendigt.

Jeg tror faktisk ikke, at pelssætningen bliver forstyrret af, at man klipper hesten, heller ikke selvom den er fuldklippet.

Så vidt jeg ved, er den styret af lyset, så når dagene bliver længere, begynder hestene at fælde vinterpelsen og stille og roligt sætte sommerpels.

Uanset om min hest har været klippet eller ej, begynder den at fælde omkring nytår og fælder så i etaper indtil omkring maj måned.

Det er meget individuelt, hvor meget pelsen gror, efter at man har klippet sin hest. Jeg har haft en hest, der stort set var skaldet fra den blev klippet i oktober til den fik sommerpels i maj/juni måned.

Ham jeg har nu, bliver klippet 2-3 gange i løber af vinteren, fordi hans pels relativt hurtigt gror ud igen.

Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd

Normalt...
Forfatter: 
Dato:  26-10-2015 22:32

...klipper jeg så vidt det er muligt sidste gang i januar, derefter er det sjældent nødvendigt for "almindelige" rideheste. Topheste bliver ofte klippet året rundt - og de ser såmænd stadig fine ud i den pels der vokser ud...

Trine (Faxa)

0
0
Svar på denne tråd

dddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  27-10-2015 08:31

Klipper efter behov?

Dvs. når hesten igen begynder at svede så meget og ikke kan komme ordenlig af med varmen, efter den er klippet sidst. Så altså, når pelsen er begyndt at gro så meget ud at hesten sveder.

Jeg plejer at fuldklippe dressurhesten ca. 3 gange på en vinter.

Emmy (Shetlandspony) søger en seriøs part. Står i Ledøje. Kig forbi annoncen på min profil :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider