Min erfaringer !
Lad vær med at købe en masse forskelligt foder, for på den måde ved du ikke havd der virker, og ikke virker.
( Taler af erfaring, og mange penge fattiger
)
Køb en mûsli hvor hesten er dækket ind, ved en givet mængde.
Vej foderet så du ved om hesten får hvad den skal i forhold til sin vægt og arbejds indsats.
Så giver den alt det wrap/godt hø, den gider at æde. Men fordelt over hele dagen ( evt morgen, middag, aften, nat ), så den når at spise op, inden der kommer mere.
Så er grund "formen" lagt.
Så har vi haft meget god erfaring med en MicroVital kur fra St. hippolyt, det tager ca en månede = 1 spand.
Så er du sikker på at vitamin og miniral balancen er i orden, som er alfa og omega for at noget som helst kan funger og optages i hestens krop/fordøjelsesystem.
Derefter skal/kan du købe en sæk Irish Masch, og give hesten en ½ kg hver dag, eventuelt som "godbid" efter endt træning eller som vi, puttede det i roepillerne.
Hele denne opbygning af fordøjelsesystemet tager ca 2 måneder, men det er det hele vær ( har selv lige være igennem hele systemet, men ualmindelige tilfreds resultat )
Så her efter MicroVital og Iris Masch "kurene" tilsætter vi kun B vitamin, da han sætter pels nu.
På nuværende tidspunkt, har vi måtte skære ned for mængden af wrap, for ellers bliver han lidt for rund ;o)
Vi har har valgt at bruge produkter fra St. hippolyt, for så ved jeg at de "fungere" sammen. Og af Müsly bruger vi Natur mûslien, 800g til 500 kg hest, da han er i tilridning/træning, og da han manglede huld og energi da vi startede op, Det gør han så ikke længerer 
Han får også 2 små krus roepiller som opblødes med vand, de fordeles over 2 måltider, sammen med müslyen. Roepiller giver en sund fiber og væskeblance i hestens tarmsystem = god optagelse af andet foder.
ps vi har ikke græsfold, men de får hø og wrap for folden.
mit råd: undgå for mange forskellige produkter, hestens mave er ikke bygget til det. fra naturens side spiser de jo meget ensformet.
Vælg få gode produkter, som suplere hianden.
Men så længe hestens tarmflora ikke er optimalt, kan du hælde hvad som helt i den, og intet funger.
God tarmflora = god optagele af foder = beder huld = mere energ = spare penge 
Pøj Pøj