Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Viking Sand Ud
Forfatter: 
Dato:  24-09-2015 12:48

Jeg blev overtalt til at prøve Viking Sand Ud i stedet for de sædvanlige loppefrøskaller fra BH. De skulle være lettere at udfodre, da hesten ikke kan sortere det fintmalede pulver fra.

Min hest er ikke kræsen, men jeg er virkelig udfordret på den bedste måde at udfodre dette på.

Jeg oplever, at når Sand Ud udfodres i tørt foder, suger det al fugten i hestens mund og sætter sig i kager på tænderne. Selv sagt var hesten IKKE begejstret.

Mit mest succesfulde forsøg på at få ham til at spise det, er at blande det op i en balje med revet æble og en håndfuld opblødte roepiller og en hel del ekstra vand. Så får han nærmest drukket det indenbord.

Spørgsmålet er jo så, om jeg overhovedet får den udrensende effekt på den måde? Er der andre, der har erfaring med en god måde at udfodre dette produkt på?

Jeg søger ikke bud på, hvordan jeg bruger andre typer/mærker loppefrø, for jeg vil allerhelst prøve at få brugt den spand, jeg nu ligger inde med :)

Mvh Louise

Araberen blev skabt af Vinden.
Han er den vind, jeg lever af...

0
0
Svar på denne tråd

Ingen hjælp
Forfatter: 
Dato:  26-09-2015 16:04

Jeg er desværre ingen hjælp, da jeg endte med at smide min spand ud fordi hesten ikke ville spise det.

Hvis du først opbløder det i væske så ryger meget af den udrensende effekt har jeg fået oplyst flere steder, så min spand røg ud til fordel for noget "alm knust" med æblesmag, som min kræsne hest nærmest slikker krybben for :)

Med venlig hilsen

Karen

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

http://www.magnail.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider