|
|
| Foderkøb i tyskland |
|
|
Hej alle.. overvejer at køre over grænsen og købe foder,men hvor? Kender I steder,links, sider o lign ? Gerne ved den dansk-tyske grænse .... knuzzer
Stald Søgaard Tinker , shetter og russ 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Duus Reitsport |
|
|
Jeg køber Hippolyt hos Duus Reitsport, de ligger lige 5 min. kørsel fra grænsen. Jeg plejer at smide dem en mail i god tid om at jeg kommer den og den dag, og hvad jeg gerne vil købe - så sørger de for at det er på lager  Det eneste man skal være obs på - det er at det ikke er alle produkter man kan få i DK som man kan købe dernede (og omvendt...) Trine (Faxa)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 👍ӿ...;🏻 |
|
|
1000 tak ...hvor finder jeg en form for lager liste eller hvad det hedder, hvor jeg kan se hvad de har ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Du skal også være opmærksom på vitamin og mineral indhold er ikke det samme i tyskland som danmark
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hippolyt vitamin/mineral |
|
|
Hej Jeg har sammenlignet et par hippolyt produkter og har ikke kunnet finde nogen forskel i vitamin / mineral indholdet jeg køber normalt hos http://www.pferdefuttershop.de/ og får det leveret lige til døren Hilsen Anne
nu tilbage som "sandkasserytter"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| zooplus.de |
|
|
jeg bruger zooplus.de her er fragten fast på 9,95 euro, lige meget om man køber 1 sæk eller 10. Får også rabat ved storkøb - og man købe købe sig til udligere rabatter
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| foder... |
|
|
Ove reitsport - ligger tæt ved grænsen (Handewitt), har også meget forskelligt hestefoder og hvis man sender dem en mail et par dage inden sørger de for at have det hjemme man skal bruge. De bestiller også gerne det hjem de ikke normalt har, hvis det er fra en af de mærker de fører. Deres hjemmeside : http://reitsport-ove.de/
Ejer af: Lagsi fra Møllegård (islænder) Nasi frá Dánjalstrøð (islænder) Tranegildes Lakrids (shetlænder) Beer's sir Malthe (irish cob) RIP: Mickey (islænder fra 1985) august 2010
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Reitsport ove |
|
|
Jeg kører også til reitsport Ove eller bestiller fra hipposport.de og får leveret lige til døren. Det et er vist kun naturmüslien, der er anderledes/ikke findes i Tyskland. Jeg bruger Hestamix Classic og den er, så vidt jeg kan se på indholdsfortegnelserne på dansk og tysk, helt ens. Bortset fra det har det nok ikke den helt vilde betydning - bare man fodrer efter anvisningerne. Der er selvfølgelig noget mht. at foderet er afstemt jordforholdene i de forskellige lande - men det er jo alligevel noget man skal beregne ud fra analyser på ens grovfoder m.v. hvis man vil sikre sig helt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hipposport |
|
|
Hvad kommer fragten til at koste hvis man bestiller fra dem? (til Sjælland) hvad er minimum man skal bestille? Jeg har kigget på deres side, men jeg syns det er svært at finde fragt priser 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Foder køb |
|
|
Problemet for mig ved at for booke foder, er at jeg er elendig til tysk, så er det nemmere når man er der selv....kan I forstå det hele ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Duus Reitsport |
|
|
Det er så skønt at de hos Duus både taler og skriver dansk - så ingen problem med forståelsen her  Jeg er absolut heller ikke en tysk-haj, så STOR fordel at man ikke skal udi noget fagtysk også  Trine (Faxa)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| foder.. |
|
|
Er der nogen der ved om der også ligger en foderforhandler i Tyskland hvis man tager færgen over ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Foder ved grænsen |
|
|
ved du kan købe foder hos fleegaard ved bestilling ellers ikke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sparer man meget? |
|
|
Er klar over, at det er en lidt gammel tråd, men jeg forsøger alligevel  Sparer I meget på foder ved at køre til Tyskland? Jeg tænker især Hippolyt? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Annasofia |
|
|
Hej....jeg startede tråden dengang. Der var for mig ca 2000 at spare sidste gang jeg var afsted.købbte for ca 4400 og det var med loppefrøskaller og div pavo.Hos Duus har de prisliste på hippulyt og også hos et træpiller firma. Man bestiller vist mandag inden kl 14 ( tror jeg) og de har det så tirsdagen efter. Det der træpiller firma har tit en reklame kørende på Facebook. Der er også pferdefutter.de Jeg har prøvet Duus og fleegaard og de talte også dansk i tlf. Dejligt. Var det svar ? ???ellers skriv igen Rikke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hippolyt.. |
|
|
Hej Jeg synes der er noget at spare http://www.pferdefuttershop.de for en sæk equigard giver jeg 32,5 euro inkl fragt ca 245 kr for 5 sække equigard giver jeg 157,5 euro inkl fragt ca 1185 kr og det er leveret lige til min stalddør og båret ind af et sikkert bandende postbud i DK skal jeg give 290 kr pr sæk, så jeg sparer ca 45 pr sæk, og lidt mere hvis jeg køber 5 af gangen (så skal man nemlig kun betale fragt for 4x25 kg) Vitaminer er der også en del at spare på. 10 kg sempercubes koster ca 240 i Tyskland mod 410 i DK Har set at man kan købe til billigere priser ved grænsen, men det tror jeg ikke kan betale sig for mig der bor i Nordsjælland jeg skal betale bro og 800 km i diesel så det er omkring 750 kr i transport og så skal der godt nok købes en del Hilsen Anne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fragt.... |
|
|
Hej Anne... vedr fragt. Hvordan gør du så ? Er det bare a la dansk hjemmeside med Porto ? Fordi der ved træpillerne skulle jeg selv finde fragt mand osv , og det magtede jeg ikke på tysk....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rikke. |
|
|
Hej Rikke når jeg handler på pferdefuttershop så vælger jeg bare levering i Danmark, så regner den selv fragt ud normalt har jeg det omkring 3 dage efter betaler med visa eller mastercard hipposport.de skal der dog betales med paypal hilsen Anne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| levering af foder fra Tyskland |
|
|
Hvad giver du for at få lereret og hvor til? Er der et bestemt antal sække du skal bestille eller et mindste betøb?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lina mix |
|
|
Og kan man nogle steder få Lina mix eller foder fra det firma med omega 3 l ? Det hedder E..... Og så et eller ander.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sanne... |
|
|
Hej Sanne på http://www.pferdefuttershop.de/ giver jeg 5 euro pr 25 kg jeg bestiller. De har de fleste af de "kendte" mærker Man skal vist bestille for minimum 20 euro, jeg har da både bestilt en enkelt spand vitaminer og en enkelt sæk foder uden problemer. Når man bestiller, kan man vælge alternativ leveringsadresse, og der skriver jeg bare staldens navn og adresse, så kommer postbudet med det. Hilsen Anne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for tippet |
|
|
Tak for tippet, det skal prøves, er også begyndt at fodre med ST. hyppolyt, og det er rigtig godt foder, men desværre også dyrt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|