Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Wrap feat hø hjælp
Forfatter: 
Dato:  10-09-2015 20:13

Nu er jeg lige blevet lidt i tvivl omkring fodring med hø og wrap. Vi har ikke fået så meget hø ind i år så jeg ville prøve at fodre de koldeste mdr med wrap i år, men sidste år fik mine fire hyppere 28 kg hø om dagen, men hvad svare det til i wrap?? Skal de have mere eller mindre i wrap??

De går ude i løsdrift året rundt så de har altid halm til rådighed..

Høppner

Fjordheste er en fantastisk pony

0
0
Svar på denne tråd

hø/wrap
Forfatter: 
Dato:  10-09-2015 21:11

Hej

De skal normalt have mere wrap end hø da vandindholdet er højere i wrap.

Mener at en tommelfingerregel er at 1 kg hø svarer til 1,5 kg wrap

Men det afhænger selvfølgelig også af kvaliteten af wrappen og hvornår det er slået.

Hilsen Anne

nu tilbage som "sandkasserytter"

1
0
Svar på denne tråd

Hvornår starter
Forfatter: 
Dato:  11-09-2015 19:35

I op med wrap og går i fra hø til wrap over en periode?? Hvis ja hvor lang??

Har altid fodret med hø, så er lidt spændt på hvordan de bliver i maven og er det en ide at give dem ysy i en periode ved opstart??

Høppner

0
0
Svar på denne tråd

Hø vd wrap
Forfatter: 
Dato:  11-09-2015 22:32

Hvad spiser hestene nu - hø eller græs? Måske egentlig ikke så vigtigt - jeg ville starte langsomt med wrappen. Så hvis de er på græs så begynd at give dem 1-2 kg hver. Det samme hvis de spiser hø og så lade dem spise den normale mængde græs eller hø ved siden af. Sådan at du langsomt vender dem fra hø/græs og over på wrappen. Wrap kan være lidt hårdt for maverne på nogle heste.

Jeg fodrer med en blanding af hø og wrap. Har 8 kg wrap med i staldlejen, men min hest spiser omkring 18 kg hø og wrap i døgnet + halm på folden. Når han ikke går på græs, hvor han bare får hvad han lige kan spise af hø eller wrap når han er oppe. Der er længere tyggetid i høet og så er det billigere at tilkøbe. Så en idé kan være bare at blande det - hvis du har nok heste til at den åbne wrapballe ikke når at blive dårlig.

0
0
Svar på denne tråd

Det er fordi
Forfatter: 
Dato:  12-09-2015 14:09

vi plejer at lave hø nok til at kunne fodre med hø hele året men det der skulle være blevet til hø i dag er blevet lavet til wrap pga lidt regn så jeg ville prøve at fodre mine fire med wrap.

jeg fodre hele året med hø i slowfeedere da mine kun kommer på græs i august og sep da jeg bedre føler jeg kan styre det på den måde da de er nøjsomme. så jeg har desværre kun hø nok til at kunne fodre dem med hø fra april til og med juli hvor det første slet forhåbentlig er kommet ind igen. så jeg tænker at køre videre med hø indtil de er ordentlig ovre på wrap og der er ro i deres maver..

er i startet på wrap nu??

Høppner

0
0
Svar på denne tråd

Wrap og hø
Forfatter: 
Dato:  12-09-2015 16:37

Min får både hø og wrap pt.

I din situation tror jeg at jeg ville gemme wrappen til sidst på sæsonen. Det holder typisk kvaliteten bedre end høet. Sådan at du har det mest næringsrige foder til rådighed hele året.

0
0
Svar på denne tråd

hiiiiiii
Forfatter: 
Dato:  20-09-2015 19:23

det er rgtigt nok at normalt skal der flere kg wrap til en FE end Hø.. men det kommer meget an på kvalitten af grovfodert.. jo længer tid wrappen står jo større er chancerne for de bliver dårige..

de bliver osse mere krads jo længere tid de står så brug wrappen først vis du ikke ved 100% HVONÅR OG HVORDAN de blev pakket.. men vis høet nu er noget vikelig bras så brug det først og tag et sats med wappen

men som hovederegl skal der 2,35 kg wrap til en FE så m du finde ud af hvor mange FE din heste har behov for ellers kan je ikke hjælpe.. men du er velkommen til og kontakte mig og så skal jeg hjælpe dig;)

0
0
Svar på denne tråd

ikke enig
Forfatter: 
Dato:  21-09-2015 13:43

Jeg er ikke enig med ovenstående.

Hvis hø'et er noget bras, så ud med det, så ikke hestene bliver syge. Hvis hø'et er godt, så brug det først, da det er meget svært at opbevare korrekt, så det ikke suger fugt og dermed udvikler svampesporer.

Hvor mange foderenheder wrappen indeholder, er helt umuligt at sige, det afhænger af græssorten, wraptidspunktet, vejret for skårlægning, tørstof osv.

Hvor mange kalorier er der i kød? Tja, er det kyllingekød, svinekød, oksekød, kalvekød ?

1
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider