Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Rider du bidløs?
Forfatter: 
Dato:  08-09-2015 09:38

 

Hvilket bidløs optømning er den i syntes bedst om?

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/342805/

Islænder hoppe sælges.

0
1
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  08-09-2015 11:15

Hej.

 

Jeg foretrækker nok hackamore...

 

Sidepull forvirrer mig!

Kapsun har jeg en dårlig oplevelse med (en unghest, jeg red i kapsun, som stak vildt og voldsomt af med mig og jeg kunne slet, slet ikke stoppe eller på nogen måde kontrollere hende), men jeg er dog åben for at prøve det igen.


Der er også et andet, jeg har gode erfaringer med, men jeg ved ikke, hvad det hedder:

Billede

Det trænede jeg islænderen på billedet med - han var blevet redet meget traditionelt og havde som følge deraf udviklet forkert muskulatur på halsen. Dette hovedtøj var godt til at få ham til at slappe af og signalerne han fik mindede stadig om almindeligt hovedtøj, så ingen af os blev forvirrede. :)

Når jeg får min egen hest, ved jeg ikke, hvad jeg vil bruge for et. Hackamore kan nemlig også være hårdt - og så synes jeg, at det er så svært at få til at sidde ordentligt!


Jeg er da også interesseret i at høre om, hvad andre folk foretrækker af bidløst evt. med forklaringer om hvorfor. :)

Heidi

 

1
1
Svar på denne tråd
 
 Hvilket bid
Forfatter: 
Dato:  08-09-2015 15:18

Hackamore på jagter :-) Alm. 3 delt eller hacakamore i dressuren...

Helt vildt at kunne styre sin hest med et sådant bid, den springer fantastisk!

 

3
1
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  08-09-2015 18:03


Hvis det skal foregå med kontakt, så er en sidepull det bedste valg. En hackamore har stangeffekt - den skal behandles som pelham, tre rings bid og kandar og bør derfor ikke rides med i fx dressur hvis man ønsker kontakt.

Plovbæstet: Den på billedet er en sidepull ;).


Nu med eget ponydyr

 

1
2
Svar på denne tråd
 
 En kombination
Forfatter: 
Dato:  08-09-2015 21:21
Af almindelig trensebid og bidløst. LG zaum er min favorit


Om du tror at du kan - eller om du tror at du ikke kan. Så har du ganske givet ret. Henry Ford

 

1
1
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-09-2015 21:47

Jeg rider med kapsun, dog nu med det tvist at jeg har sat tøjlerne så det fungerer som sidepull :)

Billede

 

Før red jeg bare med tøjlerne i ringene

Billede

 

Det fungerer til UG for mig....


 

 

*Mit nye smukke stjerneskud, Lotus på FB: Her *

Big og Bobber, for evigt elsket og aldrig glemt.. *R.I.P*

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

2
2
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  09-09-2015 10:33


Okay, så det er sidepull! Ja, det fungerede godt.


Hvad er det så, hvor tøjlerne ligesom krydser hinanden under kæben på hesten? Det er nemlig det system, det forvirrer mig såre...

Og ja; hackamore er kraftigt. Man skal ikke tro, at man pludselig bare kan hive fat, fordi hesten ikke længere har bid i munden! Det er ikke nødvendigvis mildere end et bid, men hvis man har en hest, der ikke kan lide bid i munden - eller hvis man ikke selv er tilhænger af princippet - så mener jeg, at det er et godt alternativ. Hvis man altid, altid, altid husker på, at man faktisk skal ride med meget blid hånd!

 

Heidi

2
1
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  09-09-2015 11:13

 

Den der krydser under hedder bitless :)

Om end den diverse steder ikke altid hedder det samme. Hooks kalder den fx " Bidløs trense ".


Nu med eget ponydyr

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  09-09-2015 11:32

Ja, jeg fandt den nemlig også på en stand til St. Hestedag, hvor den blot stod som bidløs trense.

 

Men okay - bitless er i hvert fald meget forvirrende at ride med!

 

Heidi

1
0
Svar på denne tråd
 
 Bidløst
Forfatter: 
Dato:  10-09-2015 13:55

Overordnet set foretrækker jeg en sidepull.
Pt. rider jeg i sidepull på tur og i cordeo på banen.




Skrev Christina

 

Med Albert

og Himmelhesten Rubin

 

1
1
Svar på denne tråd
 
 Rider med..
Forfatter: 
Dato:  10-09-2015 15:52

Hackamore, den er dog foret både ovenpå og nedenunder med tyk lam og spændes ikke ret hårdt..

 

Jeg rider aldrig med ret meget kontakt, og kunne nu nok også styre ham i kapsun, sidepull osv.. Men føler mig alligevel mest sikker med hackamore, da jeg tror bremseeffekten er bedre..

 

Rider rigtig meget i naturen og langs veje, derfor har jeg det bedst med hurtigt at få reaktion hvis jeg skal have fat..

 


 

Hø i minibig sælges, befinder sig i

7330 Brande

Skriv PB for mere information

1
0
Svar på denne tråd
 
 både og
Forfatter: 
Dato:  11-09-2015 08:01

på min brogede vallak rider jeg som regel bidløst, uden meget kontakt. Han styres rigtig fint med hjælp fra vægt og rytterens sæde.

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 


Enjoy Horses v/ Jessie Bech Ditlevsen

____________________________

 

 følg os på Facebook

 

www.facebook.com/ jbdstutterirosengaarden

 

7
1
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  11-09-2015 10:17

Nej, men jeg har overvejet at købe en Micklem i den model, der både kan bruges med og uden bid, blot for variationens skyld. Hesten havde en tungerækkerproblem da jeg startede med at ride den, og jeg var helt klar på, at det måske krævede bidløs i en periode, men det viste sig hurtigt, at tungerækkerproblemet var ret nært forbundet med den ridligere rytter. En blød hånd og fokus på korrekt bæring over ryggen og så var tungen ikke længere et issue.

1
1
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-09-2015 09:26

Jeg bruger denne model af sidepull/rebgrime og er vældig glad for den. Har tilredet min unghest(og en del andre) i den eller almindelig rebgrime og det fungere altid upåklageligt og man kan sagtens stoppe selvom hesten bliver forskrækket, da rebgrimen giver et temmelig hård tryk, hvis man tager fat i den.

 

Billede

 



M.v.h. Camilla



1
1
Svar på denne tråd
 
 Fede billeder- (y)
Forfatter: 
Dato:  19-09-2015 20:32

 

Jeg må indrømme at det rører mig mere når jeg ser bidløs ridning frem for dressur på højt plan. Kun een gang har jeg set en top rytter ride samlede øvelser med cordeo og hvor var det en fed oplevelse!

 

Min gamle Frieser har jeg redet med en 'hård' hackamore. Hun stikker af med en soft og det gør hun sådan set også med den hårde for hun har taget stangen ind i munden.. På hendes gamle dage har hun dog gået pænt med den. Hun er på vej ind i hendes 26'ende år nu så der burde vel også være faldet lidt ro over damen!

 

Jeg har redet rigtig meget med alm. soft hackamore på alle mulige heste, men ham jeg rider nu er jeg lidt usikker på om bremsen også virker på når han >går sine egne veje<.. Overvejer en sidepull, men er også usikker på, hvor sikker man kan være på at hest nu også kan "bringes til standsning under ekstreme forhold".


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/342805/

Islænder hoppe sælges.

1
2
Svar på denne tråd
 
 sidepull
Forfatter: 
Dato:  27-09-2015 08:10

jeg rider med sidepull eller red rider ik hende så meget mere gamle tøs :-))

Enjoy horses whau en lækker hest suk


hilsen jeanett

1
0
Svar på denne tråd
 
 Sidepull
Forfatter: 
Dato:  03-10-2015 14:45

Jeg rider altid med sidepull - det fungerer super på min hoppe


Med venlig hilsen

Zandra

1
1
Svar på denne tråd
 
 Sidepull
Forfatter: 
Dato:  05-10-2015 08:59

 

Hvilket mærke rider i så med?

 

(Et tip til en forhandler vil blive værdsat! )

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Super SMUK Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges

 

Islænder hoppe sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lidt af hvert
Forfatter: 
Dato:  07-10-2015 21:40

På banen: Cordeo
I naturen: Hackamore eller grime.

Min hackamore er sådan en biothane en fra ebay :P Den har en flot farve.

Billede

 

1
1
Svar på denne tråd
 
 Sidepull
Forfatter: 
Dato:  09-10-2015 21:33

Fluttershy / Flot farve.

Tror dog ikke min kan gå i grime på tur, (eller det véd jeg) og hackamore fungere ikke tilfredsstillende.

Har i dag faktisk købt en sidepull som jeg glæder mig til at prøve på.


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Super SMUK Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges

 

Islænder hoppe sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123...
Forfatter: 
Dato:  11-10-2015 18:06

Jeg bruger en sidepull på min 3 års, både når jeg rider og kører for lange liner. Jeg har altid tilredet ungheste i sidepull og er meget glad for det.

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 


 

Berta - Blandet hoppe 2003. Part søges www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/325043/

Such-A-Cloud - Appaloosa hingst 2012.

 

Køb og salg af vintage tøj

www.facebook.com/groups/ 241057806085407/

 

2
1
Svar på denne tråd
 
 Hackamore
Forfatter: 
Dato:  12-10-2015 21:03

Jeg bruger altid hackamore.
Jeg vil ikke på nogen måde påstå, at hackamore er blidere end bid - min hoppe går bare så meget bedre på det og kan meget bedre lide det!
Det er mest fordi at hyppen hos tidligere ejer havde en part, der var rigtig hård ved hende i munden, så hun er tungerækker og kan ikke fordrage bid.
Hun er lynhurtig til at fortælle mig, hvis jeg ikke er blid nok i hånden (jeg er jo ikke perfekt...) og så sørger jeg for at give hende frihed nok og så slapper hun fint af i hackamoren. :) Det er noget vi arbejder en del med, for det med at ride med hackamore er s** en kunst i sig selv...
Det er noget man skal lære - rytter såvel som hest. Mollie accepterede det dog ret hurtigt og går bedre end nogensinde på det - så længe jeg rider ordentligt.. ;)


--- Ejer af den smukkeste Palomino hoppe ---

SØGER BOLIG OG OPSTALDNING I SLANGERUP OG OMEGN!

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jep....
Forfatter: 
Dato:  12-10-2015 22:32

...dressur konkurrenceplan. Min musse har en LG Zaum (desværre uden billede af det), men her er link til "dimsen" http://www.lg-bridle.com

Et par gange om ugen kommer biddet på, men vi foretrækker begge to det bidløse, men desværre er dressurkonkurrence uden bid ikke muligt

 


Om du tror at du kan - eller om du tror at du ikke kan. Så har du ganske givet ret. Henry Ford

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 forskelligt
Forfatter: 
Dato:  12-10-2015 23:23

Jeg har egentlig altid redet med hackamore, de heste jeg har redet har været rigtig glade for at gå på den, og det har fungeret rigtig godt :)

 

Billede

 

Jeg synes dog jeg har oplevet, at de unge oftest har lidt svært ved at forstå at dreje med hackamore (under tilridning) Så derfor har jeg nu købt en sidepull til min nuværende unghest som er under tilridning. Det går udemærket, han er en smule træg på den, men sådan er han egentlig generelt. Faktisk red jeg ham i en helt alm grime den ene dag, og oplevede at han var noget nemmere dér....

 

Billede

 

Har denne model fra Hööks :)


Mvh Sandra

 

med pletmulen

Hedens King Of Hearts

1
1
Svar på denne tråd
 
 Bidløs
Forfatter: 
Dato:  18-11-2015 09:30

 

Efter at have redet med sidepull nogle gange så foretrækker jeg klart hackamore. Ved ikke om min hest er for gammel eller speciel men sidepull trensen kommer nok ikke i brug igen foreløbig.

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Super SMUK Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges, evnt. bytte.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123...
Forfatter: 
Dato:  21-11-2015 09:54

Jeg kan ser er en der har ondt i r*ven over at vi rider med bidløst. Nogle gange skulle jeg altså ønske man kunne se hvem der smider likes/dislikes på billederne


 

Berta - Blandet hoppe 2003. Part søges www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/325043/

Such-A-Cloud - Appaloosa hingst 2012.

 

Køb og salg af vintage tøj

www.facebook.com/groups/ 241057806085407/

 

1
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider