Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Sandpakninger og hove der knækker
Forfatter: 
Dato:  14-07-2015 12:05

Hej HN,

Jeg vil høre om der er nogle som har nogle råd omkring sandpakninger og derved hove som knækker så let som ingenting. Hekla har været forfangen én gang for år tilbage, og går nu i løsdrift på jordfold og får korrekt foder. Smeden siger det er sandpakninger, og at vi skal rense hove så meget så muligt.

Har nogle af jer prøvet ligende? og har evt. gode råd?
Hun får b-vitamin tilskud i foderet.

mvh. Kathrine & Hekla

Jeg har vedhæftet billeder af 2 af hovene.

Billede

Billede

0
0
Svar på denne tråd

sandpakning???
Forfatter: 
Dato:  15-07-2015 08:51

hvad er sandpakning ?

Hvis hovene flækker plejer det at være fordi de er for tørre- og det kan der rådes bod på med diverse medikamenter og vand.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Græs???
Forfatter: 
Dato:  15-07-2015 11:03

Kan hun slet ikke tåle græs? Min den gamle skævbenede skimmel havde også problemer med sandpakninger de sidste år, fordi hun lagde næsten al vægten på ydersiden af forhovene. Det var altid værst om foråret, når jorden blev hård,tør og bar. Dvs det blev bedre/forsvandt, når græsset kom frem, så hun ikke gik så meget på hård jord. Hun kunne blive meget øm pga hovene modsat dins ikke flækkede, så sandet istedet pressede ind og pressede sålen indenfor den hvide linie ned, så hun kom til at gå på "knotter".

0
0
Svar på denne tråd

Græs - sand
Forfatter: 
Dato:  15-07-2015 11:18

Nej hun kan slet ikke tåle græs, men jeg har i tankerne at når der skal laves ny fold at meget bliver i sand, i håb om det måske kan aflaste lidt. Tror du det ville være en ide?

Gør livet til en fest, rid islandsk hest <3.

0
0
Svar på denne tråd

Sand....
Forfatter: 
Dato:  16-07-2015 10:43

Jeg ved det ikke. Måske hvis du kan holde det løst/blødt, men et tyndt lag sand ovenpå hård jord, vil nok nærmere gøre det værre.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider