Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

afhjælpning filtret man og hale
Forfatter: 
Dato:  13-07-2015 22:37

I LANG tid har jeg forsømt at gøre noget ved de rastafari lokker, der opstår i man og hale på mine hårfagre højlændere.

Nu skulle jeg få rettet op på min forsømmelighed i løbet af sommerferien. For at lette opgaven har jeg købt en sprøjteflaske med "Coat Shine". Der står godt nok ikke noget på flasken om man og hale, men i forretningen sagde de, at det virkede, især hvis man vaskede først. Jeg husker det sådan, at det skulle på, mens hårene stadig var fugtige, men det står der heller ikke noget om på flasken. Nu har jeg forsøgt med en enkelt pony som start, så i morgen får jeg se, om det er nemmere at rede igennem.

Men, altså, hvordan har man dog fundet på at tilsætte en påtrængende 1960er-agtig parfume til et produkt beregnet til heste? Den minder mig bare om piger med touperet hår, mængder af sort mascara og næsten hvid læbestift. Urk! Hvis det ikke var fordi Eilidh havde sådan en stærk personlighed, tror jeg, at hun ville blive mobbet af de andre på grund af den lugt!

ER der ikke nogen, der kan anbefale nogle alternativer? Ud over 100 strøg med børsten pr hest pr dag.

0
0
Svar på denne tråd

Blue horse
Forfatter: 
Dato:  13-07-2015 23:18

Jeg kan heller ikke tåle parfume, og har søgt (og prøvet) en del produkter og er kommet frem til at Blue hors Show shine er formidabel, du kan rede halen med en tættekam bagefter og den er HELT lugtri :-)

Venlig hilsen Gitte

0
0
Svar på denne tråd

Jjjjjjjjjj
Forfatter: 
Dato:  14-07-2015 00:16

Det mest effektive man kan købe er man and tail fra Carr, Day snd Martin. Det rykker.

Vask først halen i shampoo og balsam. Sprøjt godt med shine i den våde hale bagefter. Flet den og red ud dagen efter.

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

1
0
Svar på denne tråd

Balsam
Forfatter: 
Dato:  22-07-2015 18:18

Køb en stor flaske af det billigste hårbalsam til mennesker. Når du har vasket og skyllet halen hælder du godt med balsam i, gnubber det godt ud i hele halen og går i gang med at rede - fra neden af!!!!

Og så skyller du det ud bagefter.

Mvh. Sanne

Nu med hest, der går villigt ind i traileren :)

0
0
Svar på denne tråd

Balsam
Forfatter: 
Dato:  22-07-2015 19:16

Jeg har sådan en leave in spray balsam fra Sunsilk til min. Kostede 10 kr i netto. Dog ikke parfumefri - men mon ikke det findes måske som et børneprodukt?

0
0
Svar på denne tråd

en der virker
Forfatter: 
Dato:  21-08-2015 19:00

7 day mud away virker, kan ikke huske hvor det er fra. men jeg har stået med en tinker, hvis hale ikke var blevet passet i et par måneder, efter at have brugt 6 - 7 pust fra flasken, kunne halen stille og roligt børstes, uden en masse knækkede hår

0
0
Svar på denne tråd

Blue Hors Show Shine
Forfatter: 
Dato:  24-08-2015 12:00

Hej :-)

Jeg bruger Blue Hors Show Shine - og når den er tom køber jeg en Blue Hors Super Clean..

Jeg bruger hver dag (som en del af striglning) ca. 5 sprøjt, og så kan halen nemt redes ud, min gamle DV havde en hale som en frieser, så derfra kommer den gode vane.

Jeg synes den dufter en lille smule, den er nem at bruge og så er mister min hest næsten ingen hår af det ;-)

Venligst Kristina

0
0
Svar på denne tråd

Cowboy
Forfatter: 
Dato:  25-08-2015 14:17

Heste sladrer ikke - men det burde tilskueren gøre!

Stop dyremishandling.

Nu med egen hest igen :-) Kongshøjs Happy Ending - Welsh

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider