Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Tilskud til vallak med hingsteadfærd?
Forfatter: 
Dato:  18-05-2015 21:10

Hej hej

Jeg har en dejlig vallak på 3 år som jeg købte i december. Han blev kastreret den 23. december liggende på Ansager Dyrehospital og alt gik som det skulle. Begge testikler var faldet ned inden kastrationen.

Sagen er den at han er blevet meget hingstet i sin adfærd her i løbet af de sidste par måneder. Han brummer af hopperne, skider oven i de andres afføring og skafter ud hver gang der går en hoppe forbi. I dag gik jeg med ham inde i hallen efter vellykket træning, da der kommer en hoppe ind i hallen. Han bliver helt balstyrisk og bukker rundt. Hoppen forlader hallen og efter lidt tid er der styr over ham og han falder til ro igen.

Han er ellers det nemmeste og dejligste væsen, og han er på ingen måde svær at håndtere. Jeg undgår at han snuser til hopperne på staldgangen og han får et ryk i grimen og jeg påkræver hans opmærksomhed når han brummer eller glor efter damerne.

Dog tænker jeg selvfølgelig hvordan han bliver når han en dag skal rides sammen med hopper.

Jeg har hørt om tilskudsproduktet "Perfect Gentleman" fra Brogården. Dog er det ret dyrt, så vil høre om nogen har erfaringer med det inden jeg investerer i dyre domme i det... Eller er der nogen der ved om han risikerer at vokse fra den adfærd?


*** Hilsen her fra ***

 

* korrekturlæsning tilbydes på opgaver, hjemmesider osv. Skriv for mere info. *

 



0
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  18-05-2015 21:28

Hæhæ.

 

Søde unge, lille hestemand. Det er forår og hopperne er gået i monster brunster nu.

 

Jeg tror at nogle vallakker bliver lidt kåde på denne årstid. Min gamle vallak gjorde nemlig også. Det var bare en lille periode og så stoppede det igen.

 

Så jeg ville lige give det lidt tid, indtil foråret er mere omme og sommeren begynder, så bør han stoppe med det igen. Udover at han selvfølgelig er sent kasteret og samtidig er så ung, så er det nok blot ungheste nykker :)


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bølle....
Forfatter: 
Dato:  18-05-2015 21:37

Ja, han er nemlig en lille sød og møgfræk lømmel... Og selvom jeg ikke kan andet end grine af ham, så er jeg alligevel lidt spændt på om det går af ham igen. Men du har ret i at det måske vil være fint lige at give det et par måneder og se om ikke det preller af ham igen. Jeg tænker bare om det stresser ham? Han kan bruge en halv dag på at vandre op og ned langs hegnet til hoppefolden...


*** Hilsen her fra ***

 

* korrekturlæsning tilbydes på opgaver, hjemmesider osv. Skriv for mere info. *

 



0
0
Svar på denne tråd
 
 min vallak på 11 år
Forfatter: 
Dato:  19-05-2015 09:31

tja m in vallak på 11 tror også han er hingst. Går på fold med 2 hopper så er konstant aktiv dvs græsser ikke holder øje med dem. Springer sjældent på dem(og gør han er det fra siden han er lidt dum), men napper i dem osv.

 

Min fik taget en blodprøve for hvis testosteron niveauet er højt selvom dyret er kastreret kan der gives injektioner tager tager hingsteadfærden. jeg ved Hørsholm hestepraksis tilbyder denne løsning, men min viste intet niveau i blodprøven, de troede ikke det var en vallak.

 

Det er bestemt værst lige nu dvs pga hopperns tydelige brunster. Jeg gør det jeg korte foldtiden for dem alle- hvilket også er praktisk nu græsset groer lystigt, for energimæssigt er vallaken noget død i sværen at ride- al energien bruges på at holde øje med sin flok.

 

Karina

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider