Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Vaskning?????
Forfatter: 
Dato:  05-09-2004 17:13
Hejsa

Jeg ville spørge om det er klogt at vaske hestens hove hver gang du har været ude at ride? Jeg er nemlig usikker på om det er smart vær gang for så kan hesten jo få Eksem eller sur stråle ik'??

M.V.H. Isabel H.

Husk en ting

Din hest er et levende dyr

så behandel den ordenligt

:-) ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  05-09-2004 17:44
Godt spørgsmål altså om det er godt eller ej...

Men nå, hvis du bruger en svamp og så vand, burder der ikke ske noget, men lad være med at bruge en stiv børste den slider hovens glasurlag og den bliver mat og kan ikke holde på fugten...

Tror ikke hoven tager skader på nogen måde, hvis bare du gør det med omtanke og kan se hvornår du bør stoppe og HUSK ingen sæbe og ingen hovolie af nogen art hvis du vil have fugtuge hove...
0
0
Svar på denne tråd

Ikke vask hver dag
Forfatter: 
Dato:  06-09-2004 09:30
Du må ikke vaske din hest hver dag - men du må gerne skylle den over.

Ved vask forstår jeg at man sæber hesten ind og skyller af bagefter.

Jeg skyller min hest over hver dag i denne tid - når jeg har redet(ikke noget med at strigle på en våd hest - bare skyl godt med vand). Derefter ryger han pladdervåd på fold - så han rigtigt kan hygge sig i rullehullet. (De har gravet et ordenligt hul, hvor der er masser af rent og løst sand).

Hilsen

Daniela

90% af alle fejl sker over sadlen.

Hjemmeside - opdateret 6-8-2004
0
0
Svar på denne tråd

kommer an på
Forfatter: 
Dato:  06-09-2004 13:05
Det kommer an på hvilket underlag du rider på? Hvis det er meget sandet, er det godt at vaske alt sandet af, da hovene ikke har godt at al det sand...

Med venlig hilsen
Zooropa - Anne

**** To touch is to heal. To hurt is to steal. ****
- Mysterious Ways, U2
0
0
Svar på denne tråd

ups.........
Forfatter: 
Dato:  06-09-2004 14:22
Jeg kom lige til at se at du havde skrevet vaske "hove".

Ja du må gerne skylle hove hver dag - både sommer og vinter.

Om sommeren er det rigtigt godt at gøre det fordi det tilføjer fugt til hovene i den tørre tid.

Om vinteren er det vigtigt at få skylle mudder efter foldtur. Hvis du rider hvor der er smattet er det også en god idé at skylle hove og ben efter ridning.

Det er ikke for hovenes skyld at du skal skylle om vinteren - men for at få mudder af benene så der ikke kommer mug i koderne.

Sur stråle hænger i de fleste tilfælde sammen med en våd madras i boksen.

Hilsen

Daniela

90% af alle fejl sker over sadlen.

Hjemmeside - opdateret 6-8-2004
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider