Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Kiropraktik af unghest i vækst?
Forfatter: 
Dato:  28-04-2015 09:40

Hej hej

Jeg har en unghest på 3 år som stadig er i vækst. Jeg regner med at han så småt skal gøres ryttervant hen over sommeren og derefter have pause igen.

Han blev kastreret liggende i december og jeg tænker at jeg gerne vil have ham tjekket i skelettet inden han bliver sat i gang. Både af ren rutine, men også for at tjekke at der ikke er slået noget skævt i ham da han blev lagt ned i narkose.

Jeg vil gerne have Rikke Andersen til at tjekke ham nu her, så jeg er sikker på at han er i orden inden arbejdet med ham starter. Men er det hensigtsmæssigt at behandle en hest i vækst?

Nogen der ved noget om det?


*** Hilsen her fra ***

 

* korrekturlæsning tilbydes på opgaver, hjemmesider osv. Skriv for mere info. *

 



0
0
Svar på denne tråd
 
 Gode erfaringer
Forfatter: 
Dato:  28-04-2015 09:53

Jeg har gode erfaringer med det.

 

Har også haft Rikke ude til min nye hest som er i vækst.

Han er blevet løsnet og bevæger sig mere mere frit nu. Der sniger sig endda også glædes bukkespring ind når han er løs. Det gjorde der ikke før.

 

Massage synes jeg også er super godt.

 

Når der ikke er noget der hænger sammen og man er højere i den ene ende end den anden, må det være dejligt lige at blive løsnet.

Rikke er også super god til at tage forbehold for hvordan de ser ud og hvor langt i væksten de er.

 

Jeg kan kun sige at jeg synes det er en super idé at du gør det. Lige en quinde efter min smag

Jeg er også af den mening at få gennemtjekket og holdt vedlige. Når han skal slæbe rundt på mig, må jeg også sørge for det bedste udgangspunkt.

 

Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddd
Forfatter: 
Dato:  28-04-2015 10:11

Skriv til Rikke og spørg hende hvad hun synes om at behandle en meget ung hest i vækst.

 

Siger hun ja, ville jeg gøre det.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Modsat mening
Forfatter: 
Dato:  28-04-2015 22:53

Jeg ville ikke gøre det, når der ikke er noget synligt galt.

En gang massage og noget afspænding for at løsne op, jo da - men manipulation af led i vækst gør man efter min mening KUN når der er noget rivende galt.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
1
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-04-2015 08:50

Skriv til Rikke, så vil hun svare dig på om det er hensigtsmæssigt :)

 


 

 

*Mit nye smukke stjerneskud, Lotus på FB: Her *

Big og Bobber, for evigt elsket og aldrig glemt.. *R.I.P*

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

1
0
Svar på denne tråd
 
 Rikke A.
Forfatter: 
Dato:  29-04-2015 11:16

Nu bliver den jo også kun "manipuleret", hvis der er noget galt - og Rikkes kiropraktik er virkelig nænsom - alt foregår jo med hænderne og aldrig noget voldsomt.

 

Jeg ville få den gået igennem, hvilket jeg også valgte med begge mine - for så er jeg sikker på de er som de skal være, inden der kommer rytter på dem - og så plejer jeg at få hende ud igen, når de er redet lidt og holder "vinter-/voksepause" for at se, hvordan/om de har reageret på ridning, sadel m.v.

 

Rikke går dem jo igennem fra A-Z og det fedeste er da, når hun går derfra med tomlen i vejret


 

Formidler af billetter incl transport t/r til store koncert- og sportsarrangementer i ind- og udland.

 

Se mere på http://www.karkon.dk.

 

Pt har vi Queen samt Paul Simon/Sting i webshoppen.

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  29-04-2015 16:20

Hej.

 

Jeg tror faktisk, at det er en rigtig god idé.

Der, hvor jeg tidligere red, der var der to ungheste, som blev tilredet. Den ene red jeg og den anden, red en anden kvinde.

Hun fik løbende en kiropraktoruddannet dyrlæge ud til sin hest, mens den langsomt blev redet op og hver gang, kunne han rette lidt på noget og samtidig hjælpe hende med at ride hesten mere hensigtsmæssigt, fordi han kendte hestens skelet og de fejl, der lå i det.

 

Den hest, jeg red, kom ikke til kiropraktor, men jeg kunne ellers godt mærke på hende, at det havde været godt - især for mig som rytter, så jeg kunne blive mere opmærksom på, hvor hun var skæv og hvad jeg skulle være opmærksom på i min videre uddannelse af hende.

Og som rytter havde jeg nok heller ikke selv taget skade af en gang kiropraktik for at finde mine fejl, som jeg jo gav videre til krikken! ;D

Det kan hurtigt blive dyrt, men det er nu også penge, som er givet godt ud, mener jeg.

 

Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider