Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Indgræsning nu?
Forfatter: 
Dato:  05-04-2015 10:18

Vi er så småt begyndt at indgræsse hestene - de er oppe på 20 minutter om dagen. Vi satser på fuld døgnfold omkring maj.

Men jeg kan alligevel ikke lade være med at tænke på, om det er for tidligt? Der er jo koldt om natten for tiden.

Hvad siger I?

0
0
Svar på denne tråd

dddddddddd
Forfatter: 
Dato:  05-04-2015 11:23

Har hestene problemer med overvægt, forfangenhed og hove?

Ja - så er det alt for tidligt.

Er de normalvægtige, bliver de ikke fede at komme på græs - så kan du godt smide dem ud når de er indgræsset helt op.

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

2
0
Svar på denne tråd

For tidligt
Forfatter: 
Dato:  05-04-2015 12:44

Græsset er ikke kommet ordentligt i gang endnu temperaturen er for lav, så for græssets skyld skal du vente.

Har i gødet græsmarkerne for at hjælpe græsset i gang = for at sikre at det har noget at 'leve' af.

Bent

Welsh Cob avler

www.kildegaardstud.com

3
0
Svar på denne tråd

risikabelt
Forfatter: 
Dato:  06-04-2015 09:13

Jeg ville ikke være nervøs for græsset , men for hestene, da fruktan-indholdet må være højt med de kolde nætter og solrige dage, sammen med power fra det tidlige forår.

0
0
Svar på denne tråd

indgræsning
Forfatter: 
Dato:  06-04-2015 12:34

Jeg er i fuld gang med at græsse mine heste ind, de har haft lidt at nippe i på deres fold hele vintersæsonen, hos os er de oppe på 4-5 timer nu. Jeg regner med at mine kommer ud når der er omkring 10 grader om natten, så må vi se hvornår det bliver :)

De går i forvejen i løsdrift så er vant til at være meget ude

Sagde Julie

Med den fantastiske fuldblods vallak Sing a Long xx

Fuldblod - hesten med xx Factor!!

Og stjernehesten Portsmouth!

0
0
Svar på denne tråd

mit græs
Forfatter: 
Dato:  07-04-2015 10:56

mit græs er slet ikke klar til indgræsning endnu, det har kun skiftet farve til grønt og på de solrige pletter er det begyndt at vokse.

Jeg begynder først indgræsningen når hele marken er blevet grøn og græsset er i tydelig vækst... nogle år har jeg påbegyndt det allerede i starten af april andre, år har vi næsten været henne i slut april før græsset har været klar.

Så det hele afhænger af om du har marker nok så græsset ikke dødbides og som andre skriver er græsset i startvækst, stresset pga kolde nætter.. men 20 minutter om dagen mener jeg ikke skader hestene..

men jeg kan godt mærke på mine heste, de ikke rigtig gider wrap.. nu vil de altså ha græs og sommer

Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider