Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Fold efter forstuvning
Forfatter: 
Dato:  06-02-2015 13:15

Hej :)


Jeg har brug for jeres råd, da jeg ikke rigtig har noget erfaring inden for det med forvredinger og forstuvninger på hest :)

 

Lang historie kort.. min dejlige hest har lavet flic-flac ud på folden for 3-4 uger siden og har derfor forstuvet/forvredet sig i venstre side af hoften, forvredet sig i venstre skulder og albue, fået trukket sig lidt i ryggen og en fiberspræning i venstre lår (jeps den helt store tur )

Der er ikke tale om en disideret belastningsskad, kun at ledene har være ude i nogle yderpunkter.

 

Nå men, han har nu gået på sygefold (han tager det pænt og går stille rundt) og kun blevet skridt 10-15 min et par gange dagligt over de sidste 2-3 uger og er egentlig ved at være lidt kæk igen (i hans hovede har han aldrig være syg og forstå ikke hvorfor han ikke må drøne rundt )

 

Havde ham kort i longe for at få en fornemmelse af hvor vi var, og han vil gerne fremad, lidt stiv, men taktfast og fremad.

 

Mit spørgsmål er så kan jeg begynde at lukke ham ud sammen med de andre igen? vel vidende om at det første han gør er at sprælle ud efter 3 uger med kun skridt - eller er det for tideligt.

Grunden til at jeg gerne vil have ham ud samme de andre igen er at han keder sig frygteligt og får bevæget sig lidt mere rundt - som jo er vigtig for at de kommer sig.

 

Håber at i har nogle erfaringer eller råd i vil give med på vejen :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 sygefold
Forfatter: 
Dato:  06-02-2015 14:27

hej

 

Min gamle hest har også lige stået på sygefold en 10-dages tid efter at have været lidt for kæk på folden, men han har en skade i forbenene som driller lidt til tider.

 

Jeg aftalte med dyrlægen at han starter med at være nogen timer sammen med de andre og så står for sig selv resten af tiden.

 

Han har bare ikke fattet at han ikke må drøne rundt så da jeg kom forleden kom han galoperende

 

Tror du skal høre din dyrlæge ad hvordan og hvorledes med at få din hest sluset ind i flokken igen uden de hopper alt for meget rundt.

Hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider