|
|
| Sadelråd!HJÆLP!! |
| Forfatter:  |
nutti |
| Dato:  |
23-09-2001 19:47 |
|
Hej.
Jeg har købt en sadel men jeg synes ikke at den ligger særligt godt på ham.
Den glider frem og trykker skulderen.
Jeg lægger den ellers ekstra langt tilbage for at prøve at undgå det, men lige meget hvad ryger den frem.
Hvis man måler er det dybeste punkt i sadelen ikke helt i midten med længere bagud.
Jeg fik den stoppet mere om så den ikke skulle glide frem og så det dybeste punkt sku være i midten!
Hvad skal jeg gøre?
Jeg hælder mest til den ide at fordi sadelens dybeste punkt ikke er i midten "tager" den mere fat bagtil og på den måde glider frem.
Men det har dem jeg købte sadelen af jo stoppet så den ikke skulle glide frem.
Jeg synes også det er lidt nytteløst at skulle sende den til omstopning igen hvis det de har gjort er det bedste de kan lave!
Hvad findes der ellers af gode dressursadler på markedet som er gode at sidde i med god støtte på for og bagfra?
Den skal samtidig være med lidt bredde pudder for det har vi fundet ud af er bedst til hesten!
Han er nemlig ikke så nem at sidde på!-Så det skal være en sadel som ligger med god støtte på hesten ryg!
Og så lige prisen som helst ikke skal over de 10.000 muligvis 15.000!
Er der nogle forslag?
Please!-Det er ret meget nødvendigt!
Jeg vil jo gerne have en god sadel!
Og kan Amerigo´en være en mulighed?
Jeg sidder nemlig kanon godt i den!
Men hvad med hesten!
Jeg ved godt at det er et lidt kompliceret spørgsmål men nu prøver jeg!
NuttiB-)Alle heste er gode, Bikus er bare bedreB-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Sadelråd!HJÆLP!! |
MetteH |
24-09-2001 11:12 |
|
Jeg har lige fået en County til en hest hvor tyngdepunktet også lå forkert og hendes tidligere sadel gled frem. Den er drønlækker, god støtte men ikke for dyb. Det lækreste bløde læder. Den koster pt. 14.500 men rygtet hedder sig at den snart stiger markant. Stûbben har også mange gode sadler. Det vigtigste må dog være at den der sælger dig sadlen er god til at se hvordan din hests sadelleje er.
Held og lykke.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Sadelråd!HJÆLP!! |
|
|
Find dig en god og uvildig sadelmager, og lad ham/hende tjekke sadlen på din hest. Måske kan den stoppes så den passer - ellers må du jo ha' dig en anden. Lad være med at "forelske" dig i et bestemt mærke, men gå efter en sadel som kan passe jer begge to. Gør den det, er det fuldstændig underordnet hvad der står under sadelklappen.
Hilsen Sif
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sadlen "klapper" |
Camilla (Hørsholm) |
24-09-2001 19:50 |
|
Hej Nutti! Jeg låner lige din tråd lidt *GG*
Min fine nye Wintec passer ikke Felur ordentligt. Den ligger faktisk og "klapper" en hel del (5cm.) bagtil, når jeg rider... ikke særligt fedt!
Bommen passer, jeg har fået en sadelmager til at måle den og det virker også fornuftigt. Jeg har faktisk prøvet en sadel med nummeret større i bom og den var for bred.
Kan "klapperiet" stoppes væk? Eller er det er spørgsmål om, at jeg rider den her sadel godt til, så uldstopning kommer til at passe Felurs ryg? Eller kan jeg bare sælge den sadel videre...?
Camilla
~~~~~~~
If you find a path with no obstacles, it probably doesn't lead anywhere...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Sadlen "klapper" |
nutti |
25-09-2001 14:16 |
|
Hej.
Problemet er ligesom at det er en County jeg har.
Men den ligger alligelvel ikke godt på ham.
Jeg må prøve at finde en god sadelmager som gør det ordentligt!
Er der nogen som kender en god og erfaren sadelmager som kommer i Nordsjælland-Helsingør/kvistgård området??
NUTtIB-)Alle heste er gode, Bikus er bare bedreB-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet