Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Forslag til fodring...
Forfatter: 
Dato:  11-01-2015 18:02

Prøver lige med et nyt opslag, da jeg havde fået formuleret mig lidt forkert i det tidligere...

Jeg har en stor varmblod, nok omkring 650 kg og 170cm i stangmål, som meget meget let bliver til den runde side, men mangler noget energi i ridningen. Han fodres med horselux Plus 1,3 kg dagligt, ca 500 gram fiberpiller og et par håndfulde lucerne, derudover ca 10 kg wrap dagligt.
Mit dilemma er, at jeg gerne så ham slankere, men samtidig gerne ville hælde mere energi på ham. Stråfoderet ligger temmelig fast, da dette er konceptet på opstaldningsstedet, men kan jeg hælde andet i krybben der opfylder mit ønske om en lidt slankere hest med mere energi?

0
0
Svar på denne tråd

rrrrrrrrrrrr
Forfatter: 
Dato:  11-01-2015 19:59

Det er desværre ikke alle heste der kan tåle så meget wrap. Jeg ville skære ned til 8 kg wrap om dagen. Husk at give lidt halm også, så får de det træstof de har behov for.

Jeg ville skære fiberpillerne væk, det feder og er blot fyld.

Jeg kender desværre ikke lige så meget til Horselux Plus, men jeg ville prøve Saracen Fibre Pencils i stedet (800 gram-1 kg dagligt) samt lucerne m. olie (et par små håndfulde) supplere op med vitaminer og prøve at give ham 600 gram havre.

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
1
Svar på denne tråd

Easy...
Forfatter: 
Dato:  11-01-2015 20:12

Jeg svarede også i den anden tråd.

Men jeg ville nok hellere i første omgang skifte til Easy og så fjerne fiberpiller og lucerne, før jeg skar ned på wrap. Synes faktisk 10 kg er noget der ligner minimum til så stor en hest.

Som sagt har jeg ikke oplevet manglende energi på easy. Jeg tilføjer dog e-vitamin og elektrolytter efter arbejdsmængden.

Venlig hilsen

Anna

3
0
Svar på denne tråd

fodring...
Forfatter: 
Dato:  11-01-2015 21:06

Hej

Jeg ville også starte med at skære noget af krybbefoderet væk før der skæres i wrappen

10 kg wrap er faktisk lige i underkanten af hvad en hest på 650 kg bør få (ca 2 kg wrap pr 100 kg hest = 13 kg dagligt)

Nu kender jeg ikke selv til easy, men ud fra hvad jeg har hørt/læst er det et godt produkt som også skulle give rigeligt energi

Hilsen Anne

nu tilbage som "sandkasserytter"

2
0
Svar på denne tråd

Forslag...
Forfatter: 
Dato:  11-01-2015 21:13

ikke mindre wrap, men gerne mere ;)

easy, og evt tilskud af sport.

se også mit andet svar i din anden tråd ;)

www.stenhedegard.dk

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

Venter 4 welsh føl i 2015 alle er til salg

0
1
Svar på denne tråd

Tak...
Forfatter: 
Dato:  11-01-2015 21:58

Tak for jeres svar. Den med Easy og så supplere med sport har jeg også selv tænkt. 700g Easy, men hvor meget Sport mon?

0
0
Svar på denne tråd

Mængde sport
Forfatter: 
Dato:  13-01-2015 07:51

du kan jo starte helt nede på fx 200 g, jeg har en den får i perioder med mere intens træning et tilskud på 500 g dagligt.

www.stenhedegard.dk

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

Venter 4 welsh føl i 2015 alle er til salg

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider