Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Dengie Healthy Tummy -erfaringer?
Forfatter: 
Dato:  06-01-2015 21:30

Jeg har en hest som har en del bøvl med maven, han har stor tendens til splatmave og stresser han den mindste smule går det lige i tarmen.

Kan se herinde at mange har de samme problemer. Han er behandlet for orm, tjekket for mavesår, alt er ok. Probiotikum, ysy er afprøvet flere gange uden effekt. Er pt igang med at afprøve ølgær men opdagede der er meget hvedeklid i det jeg har fået fat i, så har bestilt noget der er rent.

Så faldt jeg idag over foderet Dengie Healthy Tummy og ville høre om nogen mon har erfaringer med det?

Det er godt nok en enormt stor mængde de skal have af det, 3 kg om dagen, men virker det ville jeg med glæde give ham det.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-01-2015 23:01

Jeg kender 3 heste i 3 forskellige stalde der har fået det. Det har hjulpet på 2 af hestenes løse maver, på den tredie havde det ingen effekt.

Jeg ville afprøve det, det kan jo ikke skade...

0
0
Svar på denne tråd

Afprøvede det uden effekt
Forfatter: 
Dato:  07-01-2015 08:56

jeg prøvede det på min gamle krybbebider uden effekt. Faktisk synes jeg det gjorde hans adfærd værre:-(

Wrap og hø sælges.

Dejlig kat. 1 kåret stævnepony sælges

Opstaldning tilbydes

staldlauenborg.dk

0
0
Svar på denne tråd

Mine erfaringer
Forfatter: 
Dato:  10-01-2015 12:23

Min hest er også ret sart med sin mave, jeg har afprøvet en del forskelligt, og har også noget jeg har har fået af dyrlægen og kan give når det er værst - f.eks. ovenpå et stævne.

Men det er efterhånden helt under kontrol med simpelthen at give tørt hø og roepiller som supplement hver dag til wrap og kerne. Det tager tid, effekten kommer først efter nogle måneder, som maven skal have tid til at genopbygge kulturerne i maven.

Det koster selvfølgelig lidt oveni staldlejen, hvor wrap er inkluderet, men jeg vil langt hellere give den dette end alle mulige tilskud.

Skal vi noget som er stressende for den, f.eks. køre til kursus to dage i træk, så giver jeg den rigeligt hø præventivt aftenen op til afgang, så jeg er sikker på at maven har nok at arbejde med.

MVH Mette

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider