Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

syg hest frem og tilbage
Forfatter: 
Dato:  05-01-2015 10:52

Hm ja jeg er så åbenbart indehaver af en dejlig dressurhest som viser sig ik at kunne tåle det Wraphø som det sted han står har mulighed for at få..(han har været meget syg siden december men siden han er kommet over på alm hø så er han nu tilbage til næsten normalt her efter 2 dage på alm hø)

Det betyder at han nu blir nødt til at stå alene da der ik er mere græs tilbage på den fold hvor han stod indtil nu...

Man kan på ingen måde få alm hø istedet..

Det er ik holdbart men uden bil så er det begrænset hvor langt jeg kan køre for at besøge hesten..

Hvorfor skal det være så besværligt nogengange at ha en hest der falder udenfor mængden ;)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-01-2015 13:55

En af mine heste reagerede også på det wrap (1. slet) jeg havde købt sidste år. Han fik virkelig dårlig mave.

Jeg fik fat på noget andet mildere wrap(3. slet) og det hjalp.

Der er forskel på sukker og protein indholdet i wrap alt efter hvad slet og hvilke græssorter det består af.

Du burde godt kunne finde noget mere mildt wrap til ham ( 3. slet), men det er bedst at give hesten tørt alm hø. Ved godt at det kan være svært at skaffe på denne årstid, men der er nogen der har det stående i deres lader.

Så du må i gang med at finde noget hesten ikke får tynd mave af, det er ikke helt ufarligt da hestene kan dehydrere af diarré.

Vh Charlotte

Heste lyver aldrig

0
0
Svar på denne tråd

Prøv at....
Forfatter: 
Dato:  05-01-2015 16:36

Prøv at hør på den lokale maskinstation om de evt har hø, og kan leverer ? Hvis de kunne komme med 4 stk, så burde du have til et par måneder.

Ellers tjek på hestegalleriet, guloggratis og den blå avis.

Jeg har en "sjov" hest, som får lettere tynd mave af hø, men har det fint på wrap ? Det plejer ikke at være på den måde de reagerer :-)

Jeg er så heldig at have mine heste hjemme, og det gør, at det er nemmere når der skal tages specielle hensyn - sygefolde, special kost, ekstra grovfoder ect.

Til gengæld en masse "kører rundt" efter grovfoder, foder, ordne hegn i stormvejr, og kører i ridehal.

God bedring med hesten

mvh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider