Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

træder sko af hele tiden??
Forfatter: 
Dato:  04-01-2015 20:30

Jeg er så træt af min hest træder sin forsko af hele tiden, det er træls både for mig men i den grad også for smeden at han skal komme i tide og utide. Den går med klokker på, men det hjælper desværre ikke. har overvejet og købe nogen hovboots og give udenpå skoene på folden, men ved ikke om det er godt.

Har også kigget på disse fra acavallo, men ved ikke om det går langt nok ned til skoene

www.horsehealth.co.uk/equipment/ boots-bandages/over-reach-boots/ acavallo-gel-hoof-boots

Stine

Med de to skønne heste, Prinsessen Isabella og Dronningen Senta. Hvad mere kan man forlange.

0
0
Svar på denne tråd

1111111111111
Forfatter: 
Dato:  05-01-2015 07:30

Jeg har haft sammen problem med min den ene hest.

jeg købte et par Old.Mac boots. da de er meget solide, for det er hårdt for bootsen at være sko holder.

for mig fungerede det super.

Str på bootsen blev målt ud fra sko str.

( jeg har nu solgt min hest, men har stadig skoene !! hvis intressen er der, og str passer )

:O)

0
0
Svar på denne tråd

træder sko af...
Forfatter: 
Dato:  05-01-2015 09:34

Hej

Har kigget på dit link, men tror ikke de egner sig til foldbrug

Der står:

Anatomic Gel Hoof Boots A new innovation from Acavallo in Italy that anatomicly moulds to the entire hoof, but especially around the bulb of the heels. Giving close protection to a very vunerable area. They can also come low enough to cover the back heel of the shoe if required and can be helpful with horses with collapsed heels. Shock absorbent, tough, no turn and waterproof with no velcro closures.

Ideal for schooling, lunging, short periods of turn-out and hacking. Please note these boots are not suitable for cross country, hunting or other work in deep going / mud.

Går klokkerne langt nok ned?

Min har tidligere også været ekspert i at træde forsko af, men med 3xl klokker og lidt anderledes beskæring af baghovene så har vi 7-9-13 kun mistet en forsko i de sidste 7 måneder på trods af min hest går med eggbar og såler

Hilsen Anne

nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  05-01-2015 10:16

Jeg har samme problem når min er nyskoet... 2 par klokker på et stort par inderst og nummeret mindre yderst og de inderste skal selvfølgelig gå ned til jorden.Efter 3-4 uger kan han så gå helt uden klokker. Men træls er det i plørre og fugt.

EN RIGTIG HEST ER EN OLDENBORG.

0
0
Svar på denne tråd

ang hest
Forfatter: 
Dato:  05-01-2015 10:58

velkommen i klubben ;)

Men min løsning på det var skift af smed som runder skoene bagtil samt sleb dem så hesten bedre gled af dem hvis han skulle få trådt op i sig selv..

Min kan ik gå med klokker fordi han bider dem af og derved ødelægger dem..

Så måske en anden smed kan være en løsning ;)

3
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  05-01-2015 12:53

Den du linker til er en sygeboot, ikke en til at bruge som normal boot.

Hvorfor går hesten med sko? Kunne måske være en mulighed uden sko på fold, men fx boots på tur hvis hesten bare har sko på, fordi den er øm på tur eller slider dem på tur.

En hest der smider sko, kan også være en der fx er skæv. Ellers prøv en anden smed.

Nu med eget ponydyr

1
0
Svar på denne tråd

Årstid....
Forfatter: 
Dato:  06-01-2015 22:12

Det er vist meget normalt på denne tid af året, og især når det er så mudret. Hvis den kan undvære sko på denne tid af året vil jeg nok vælge den løsning... Tror mange står i den situation pt.

0
0
Svar på denne tråd

Flapsko
Forfatter: 
Dato:  12-01-2015 16:10

Hej

Min venindes hest smed os forskoene konstant (4-5 gange om måneden), så lagde smeden noget der hedder flapsko på... Der ikk røget en sko siden. Det er vel et halvt år siden nu.

kh. Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

Større klokker
Forfatter: 
Dato:  13-01-2015 12:43

Vidundermidlet hos os er et nummer større i klokker :)

Min fuldblod har været verdensmester i at træde sko af OG ødelægge klokkerne fuldstændig, men efter jeg begyndte at købe Horze's Neopren klokker i str. L, holder han altså skoene på og klokkerne holder længere tid. :) Normalt bruger han M/cob i alt, men i dette tilfælde går han altså med lidt for store klokker, idet de går helt ned til jorden bagpå og beskytte mod at han får trådt skoene af.

7-9-13 kan det tælles på én hånd hvor mange gange han har smidt en sko de sidste 1½-2 år.

En anden tanke; hvad får din hest af foder? Hovkvaliteten kan sagtens gøre at de nemmere taber sko/træder dem af.

Efter at biotin er blevet en fast del af foderplanen hos min hest, er hans hovkvalitet blevet meget bedre og jeg er 100% sikker på at det også spiller en rolle mht. tabte sko. :)

Sagde Josephine

Med sine to soulmates og guldklumper

Maphard & Nuller <3

1
0
Svar på denne tråd

Kender det.
Forfatter: 
Dato:  19-01-2015 09:51

Min hest er også ekspert i at træde sko af - alt var prøvet, 2 par klokker på, at lægge både forsko og bagsko anderledes, men da han skal have såler på forskoen, pga dårlig hovkvalitet, faldt valget på flapsko - det er noget der fungere. De kan ikke trædes af - og er det svært at rense ud under "flappen", men det kan jeg leve med :-)

Hilsen Helle

Lækker palomino hoppe på 4 sælges ca 145 i stg. Er endnu rå, da hun stadig vokser, har et rigtig godt temperament. Påbegynder tilridning snart. Skriv besked for mere info.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er måløs....
Forfatter: 
Dato:  19-01-2015 10:53

Det kan da ikke være rigtigt,med alle de åhh så dygtige personer som kalder sig selv for beslagsmede der er i dag???,at aftrådte sko forekommer.

Det er vanvid simpelthen,og jeg er flov på smede standens vegne at det sker så tit som det er beskrevet i denne tråd.

Hvad er det for en flok klamphuggere der skoer heste idag,nå nej forresten de skoer jo ikke,de lægger bare sko på,for det er ikke beslagsmede arbejde de udføre.

En hest som har det problem at den træder feks. forskoen af,er jo ikke noget problem,bare en faglig udfordring,som er så enkel at løse.

Det er tit at det er heste med lave dragter som laver der det,og det er her at smeden skal følge det gamle råd at dragten tilhøre hesten,og tåen tilhøre smeden.

Dvs. at smeden IKKE skære noget af dragten,men kun beskære den del af hoven som ligger foran hovens midte.

Dragten skal bare have et par strøg med raspen.

Skoen skal være så lang at den giver en god støtte i dragten,uden at den rager for langt bagud,træk en lodret linie fra ballen og ned,skoen må aldrig aldrig være så lang at den overskrider denne linie.

Selve skoen skal rejses lidt mere end normalt i tåen,husk på at en forsko skal ALTID være rejst en smule for ikke at hindre hovens naturlige overrulning.

Hvis at man ikke gør det,sker der det at hoven flytter sig langsommere,og faren for aftrådte sko er tilstede.

Er det ikke nok,smeder smeden,enten en hel kile sko,eller hvis ikke han kan det,så kan han købe færdig lavede kiler som han kan svejse på,det skulle vel være til at finde ud af.

Undgå for alt i verden de dødsyge plastic kiler,de skader mere end de gavner.

MHT bagskoene er det meget enkelt,beskærings principet er det samme som for forhovenes.

Skoen skal laves med det man kalder for en LIGE TÅ,ikke de der færdig lavede bagsko med halvrunde tåstykker,og 2 fabriks lavede optog på siden.

Smeden skal tage en sko uden optog,og tilrette den efter hovens form,derefter laver han den lige tå på amboltens horn (den spidse del af ambolten),så trækker han optog et på hver side,lige efter hvor den nu LIGE tå er plaseret på siden af skoen.

Han lader en smule af hovens tå rage ud over skoen,men runder det nedad,så der er et par mm horn der rage ud.

Hvis at smeden gør som her beskrevet vil jeg garantere at hesten ikke træder flere sko af.

Jeg har mødt mange heste som lavede det nummer,men korrekt beslået gør de det ikke mere,så enkelt er det,og derfor min foragelse over at det nu ser ud til at det er et kæmpe problem for heste ejerne.

Det er det IKKE det er smedens opgave at forhindre det,det er det i betaler for,og ikke for at skulle ofre penge på at smeden kommer og skal lægge en ny sko på i tide og utide,på grund af at det er noget sjusk han har lavet.

Uanset hvad så er det altid sjusk,eller mangel på faglig viden,hvis ikke at smeden efter at have fået at vide at der er et problem,FIXER det.

People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

4
0
Svar på denne tråd

Enig med..
Forfatter: 
Dato:  19-01-2015 11:14

den gamle smed.!

Hø i minibig sælges, befinder sig i

7330 Brande

Skriv PB for mere information

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider