Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Løsdrifteheste
Forfatter: 
Dato:  01-01-2015 10:54

Ville gerne høre hvad i gør med jeres løsdrifte heste her nytårsaften??

Høppner

Fjordheste er en fantastisk pony

0
0
Svar på denne tråd

hejsa...........
Forfatter: 
Dato:  01-01-2015 11:13

Mine gik udenfor, de fik lidt at tygge i inden kl 12 og så stod de bare og spiste..

Nu bor vi også et sted hvor de kun skyder af ude i horisonten, så det var ikke så voldsomt :)

Besøg min side: https://www.facebook.com/bettefarm

- hvis du vil se masser af ponybilleder (updates)

Ponykørsel er vejen frem

- og som bonus får man ikke ondt i ryggen ;)

0
0
Svar på denne tråd

jenrfljen
Forfatter: 
Dato:  01-01-2015 17:52

mine har stået ude som de plejer.. det eneste jeg har gjort andeledes er at give dem en masse hø da jeg godt vidste jeg ikke ville stå så tidligt op og komme ud og fodre dem.. det er deres første nytår på dette sted men det er stille mennesker der bor på vejen så jeg har ikke været så bekymret.. mine gamle heste har vist også vænnet sig til lidt larm og farver

0
0
Svar på denne tråd

2015 kl 00:20
Forfatter: 
Dato:  02-01-2015 09:31

Sådan så det ud i løsdriften hjemme hos os Nytårsaften 2015 kl 00:20.

Vi bor ca. 500 meter fra et parcelhuskvarter, så her har været nok at kigge på:

Billede

1
0
Svar på denne tråd

Jah jeg har
Forfatter: 
Dato:  02-01-2015 10:12

ikke kunne kalde mine ind siden nytårsaften så i dag må jeg ud og lukke dem tilbage på folden med løsdrift for problemet er at de ikke får den mad de skal have går varevogn græsser.. Vi bor Ligeti et sving og der plejer også at være roligt her, hvis der bliver fyret lidt af plejer de også at være rolige, men så har vi fået nye genboer og de har endda selv heste men alligevel er de gået ned i svinget og fyrrer af på vores jord fordi vi har en grusbunke liggende som de kunne bruge til at sætte rør fast i( ikke noget de har aftalt med os). Samtidig har naboen også været hjemme så de har fået det direkte ind fra to sider af så jeg var rasende nytårsnat da vi kom hjem og så det.. De kunne bare været blevet hjemme hos dem selv og fyret af.. Vi måtte be dem om at rydde op efter dem på vores jord og mine heste er rædselsslagende nu!!

Høppner

0
0
Svar på denne tråd

Nytårsaften
Forfatter: 
Dato:  02-01-2015 12:06

plejer jeg heller ikke have problemer - vi bor en lille kilometer uden for en lille landsby, så jo, der er da meget at se/høre på, men heldigvis i en afstand der gør at hestene ikke bliver bange.

Vi kender alle de nærmeste naboer, og de har alle dyr (kreaturer, heste, hunde og/eller katte), så de fyrer ikke noget nytårskrudt af.

Man kan jo aldrig være 100% sikker på at der ikke kommer nogen forbi og fyrer nytårskrudt af !!

Vi er i øvrigt altid hjemme nytårsaften - netop af hensyn til dyrene. Vi har både kreaturer og heste i løsdrift. (Og to hunde hvor den ene er ekstremt skudræd og derfor får beroligende medicin nytårsaften ).

Lidt før midnat går jeg i stalden og giver kreaturerne ekstra hø og de står så bundet i fanggitrene i 30-45 minutter og æder hø hele tiden, og der er altid helt ro på. Jeg tror nu slet ikke det er nødvendigt, men "better safe than sorry". Hestene bliver nemlig også påvirket af hvis der er uro blandt kreaturerne. De får serveret en omgang mash og også ekstra hø, men de plejer nu at gå udenfor når mashen er spist, og først efter ca. en times tid kommer de ind og æder hø igen. Min ene vallak løb lidt rundt, men det var med halen lige i vejret og høj fnysen - og det var altså ikke fordi han var bange, men fordi han var "pjanket", og efter få minutter gad han ikke det mere og faldt helt til ro. De to andre, som også begyndt at løbe rundt sammen med ham, faldt så også til ro, og derefter stod de bare og kiggede på "lys-showet".

Der er helt klare (afstands)regler for affyring af fyrværkeri - du kan læse lidt om det her:

http://modernehestehold.dk/?p=636

Og man går da bare IKKE ind på andres jord/ejendom og fyrer fyrværkeri af !!

Jeg forstår godt dine heste blev bange, Høppner - håber de snart falder til ro. Det lyder helt klart som om dine genboer har overtrådt loven i dette tilfælde, men ved ikke lige hvad man kan gøre ved det ?!?

En ting er at de blev bange nytårsaften, men hvad sker der så næste nytårsaften ?? Her vil jeg nok råde dig til at tale med dine naboer og genboer om at vise hensyn (og som et minimum at overholde loven) - og så må du også selv at være hjemme den aften

Vi fik selv nye naboer for nogle år siden, og da vi gik hen til dem med en "velkommen til-blomst" spurgte jeg samtidig ind til hvad de gjorde nytårsaften. Så har man ligesom taget hånd om dette inden det evt. opstår problemer !(de har heldigvis flere hunde, så der er ingen fyrværkeri hos dem).

1
0
Svar på denne tråd

Min mand
Forfatter: 
Dato:  02-01-2015 12:45

Havde en dialog med dem over SMS i går, da vi jo heller ikke anede hvem der havde være der??! Da hun sagde ja det var dem fortalte han hende at vi var meget skuffet og jeg var meget ked af det da mine heste var meget bange og om de ikke selv kunne tænke så langt da de jo selv har heste og dyr..! Men jo hun var da ked af det nu.. Kan jeg ikke bruge til noget. Vi har i forvejen nogle problemer med dem da de ikke helt får passet deres dur ordenligt og efter reglerne, så vi ved ikke altid om der er rigtigt eller løgn det de siger!! Vi havde i første omgang styr på de andre på vejen om hvad de skulle og at de gik til den modsatte side end mod os. De foregående år har vi aldrig haft problemer med hestene i løsdriften, netop fordi de andre tog hensyn. Jeg er desværre nu blevet noget sur over at de ikke tænker lidt selv da de selv har dyr!!

Jeh bliver så vred!!

Vi måtte endda selv be dem rydde op!!

Høppner

0
0
Svar på denne tråd

heste i løsdrift
Forfatter: 
Dato:  04-01-2015 19:53

hej kan godt forstå din frustration mht din nabo ,jeg har haft min landejendom i snart 3 år og har de sødeste naboer på den ene side, men til den anden side er de bare de rene djævle. de brugte mit jord inden jeg købte det og jeg kæmper stadigvæk med at få det jord jeg har købt. om et år kunne de have haft hævd på det. har haft landmåler ude men alligevel har de ejerfornemmelser.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider