Mine står også på pillesmuld og det er klart det det bedste jeg har prøvet. Bedre end spåner, da det suger mere, laaaangt bedre end halm i min verden. Jeg har også pøvet piller, men syntes det tager for lang tid for dem at træde pillerne ud og madrassen bliver for hård. Som jeg har regnet på det, er pillesmuld også langt det billigste i længden.
Jeg køber en palle med 36 sække a 20 kg.til 1400 kr. direkte ved producenten, skal faktisk op og købe en palle nu, og den holder ca.4 md. til en stor hest og en lille pony:-)
Fordelen er også at det er utroligt nem at muge ud i og vejer ikke ret meget, jeg har to dålige skuldre og kan ikke hold til og muge i eks. halm.
Desuden er der heller ikke meget spild, jeg har hestene hjemme, men vi har ingen mødding og meget lidt plads, derfor har vi en lille trailer med høje sider og en pressening til mødding, som vi tømmer hos en landmand lidt længere nede af vejen ca. hver 14. dag og det er stort set kun pøllerne der ryger ud. Da det er så rent som et er, har jeg også her i efteråret kørt lidt ud til havens blomster:-)
Hestene står iøvrigt også på en rigtig go madras med pillesmuld og syntes mine dækkenener er betydeligt pænere end tidligere:-)
Mvh. Søs