Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Behandling af sur stråle
Forfatter: 
Dato:  02-09-2004 20:18
min hest lider meget af sur stråle.. Har prøvet med blåstenssalve men uden held. Fik idag afvide af min smed at jeg sku vaske hans hove hver dag i blå biotex, og derefter behandle med blåstenssalve.
Så mit spørgsmål er om der er andre der har prøvet af behandle med blå biotex??
Jeanne.
0
0
Svar på denne tråd

Nej...
Forfatter: 
Dato:  02-09-2004 20:34
Det har jeg ikke, men der er en tråd lidt længere nede, der er der en del forslg til at få det væk...
0
0
Svar på denne tråd

sur stråle
Forfatter: 
Dato:  02-09-2004 20:36
Hej
Min pony har også haft sur stråle, jeg købte det der fra blue hors, hvor du først renser hoven og så putter noget af det fra blue hors ned i revnen og putter så noget vat ned i...
Stella, elsker dig.
0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  02-09-2004 21:32
Ja blå biotex bliver ofte brugt, til heste med sår. Men jeg har ikk hørt, a man behandler sur stråle med det. Der ville jeg købe det der blue hors. det er meget nemt, a have med a gøre. Det er bar vigtigt, a du sørger for a hoven a vasket grundigt først...
Min email - cil@sol.dk

Miss Kicki - min smukke hoppe
0
0
Svar på denne tråd

Sur stråle
Forfatter: 
Dato:  03-09-2004 00:48
Trust Buster (ved ej, hvilket firma, der producerer det) er knald-hamrende-godt.
Det er noget giftigt stads, men både vores smed og dyrlæge anbefaler det.
En lille, bitte flaske koster næsten 150,00 kr., men det er meget, meget drøjt i brug.
Købte sidste år en flaske til vores 8 rideskoleheste/-ponyer - og der er stadig noget i flasken.

Jeg er født sådan - hvad er din undskyldning...
0
0
Svar på denne tråd

Sur stråle
Forfatter: 
Dato:  03-09-2004 01:15
Rens alle 4 hove, sæt dem i meget varmt vand med 2 spsk. brunsæbe. Det hjælper! Desuden styrker det hovene.
Skyld hove og ben grundigt bag efter- ellers vil sæben blistre din hest!
0
0
Svar på denne tråd

3 dage med blåsten og 5 dage med tjære
Forfatter: 
Dato:  03-09-2004 21:15
Hejsa.
Har selv haft problemer med at min hest havde sur stråle...fik derfor smeden ud og kigge.

Du skal have smeden ud og kigge... og han vil så skære alt det henfaldent og undermineret horn væk og hvis han ikke kan fjerne det hele så kan man benytter denne behandling:( jeg brugte almindelig blåsten i pulverform)

vask og skrub hestens stråler godt og grundigt hvor efter hoven skal tørres så den er helt tør. Der efter skal man komme blåsten i strålefuren, man kan presse et stykke vat i for at holde på blåstenen... dette gør man så i 3 dage i træk. Der efter skal man i 5 dage i træk vaske og tørre hoven grundigt og dernæst påføre hovtjære grundigt i strålefuren og strålen i et tyndt lag. Man gentager behandlingen endtil smeden kan skære alt det dårlige horn væk.

Blåsten: ætser det dårlige horn væk
Hovtjæren: tørre strålen ud, og er bakteriehæmmende.

Det virker rigtig godt, og da jeg var færdig med behandlingen af min hest kunne smeden konstatere at min hest havde fået nogle meget flotte stråler, han sagde faktisk at det var sjældent man så, så fine stråler på en hest

hilsen ANita ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider