Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Følsomme luftveje - tilskud??
Forfatter: 
Dato:  21-10-2014 20:10

Jeg har en hest med lidt følsomme luftveje.

 

For 2 år siden hostede han noget om vinteren og havde svært ved at komme sig over det.

 

Sidste vinter blev han igen ramt af en infektion i halsen og han endte desværre med at gå nogen tid før dette blev opdaget, da der intet var at høre eller mærke på ham andet end han ikke helt var sig selv under ridningen. (ingen hoste eller lign)

En endoskopi viste irritation i luftvejene og efter en skrap pencillinkur kom han sig dog fint.

 

Lungerne har der på intet tidspunkt været noget at høre på. Og han var i vinters også igennem en arbejdsendoskopi der heller ikke viste noget kronisk.

 

Her i først på efteråret hostede han lidt og dyrlægen har igen givet pencillin.

 

Pt får han Balsamic control fra dyrlægen, men jeg vil meget gerne finde et tilskud der forebyggende kan hjælpe ham så han forhåbentlig ikke bliver ramt igen.

 

Jeg er meget obs på foder og omgivelser så han ikke får støv. Han får kun wrap.

 

Kom gerne med forslag til tilskud til luftvejene.

 

- Det drejer sig om en 7 år DV vallak.


Mvh Stinne c",)

 

 

Amerigo Classic dressursadel sælges.

Kontakt for mere info.

 

At ville skaber evnen til at kunne.....

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 prøv evt at tjek
Forfatter: 
Dato:  22-10-2014 21:31


0
0
Svar på denne tråd
 
 Secreta Pro
Forfatter: 
Dato:  23-10-2014 09:34

Jeg ved, at mange er glade for Secreta Pro Max til deres heste med luftvejsproblemer. Min dyrlæge anbefaler det også. Jeg har så ikke selv rigtigt haft nogen succes med det.

 

Birgitte


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-10-2014 22:16

henter hampa vet i tyskland, det har virket fint for min pony som hoster når han får hø.

 

Jeg køber hos reitsport ove i handewitt.

 


Mvh Naja

 

 

Smart velgående 1'er pony

5 år, cool og nem sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Breathe Easy
Forfatter: 
Dato:  03-11-2014 20:48

Kan varmt anbefale

 

duvil.dk/product/breathe-easy-87/

 

Duvil sender fragtfrit ved køb over 500,-. De har masser af lækre produkter til både hest og hund.

 



Karina Josefsen
Stutteri Lajgården

 

NY HJEMMESIDE WWW.LAJGAARDEN.DK

0
0
Svar på denne tråd
 
 Secreta Pro
Forfatter: 
Dato:  04-11-2014 09:51

Secreta Pro, har jeg gode erfaringer med især efter jeg begyndte at give min hest 2 mål pr. dag, da jeg spurgte firmaet hvorfor det ikke virkede. Hun sagde det var nødvendigt med 2 mål pr. dag til nogle heste, hvis det var store heste.

Nu hoster min hest kun et par gange nogle dage, når vi sætter i trav og andre dage slet ikke.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mucolyt fra Hipolyt
Forfatter: 
Dato:  04-11-2014 12:52

Havde en pony som havde fået noget hoste af dårligt hø. Det døjede hun med en hel vinter med selvom vi prøvede alt muligt. Konsekvensen blev at hun fik følsomme luftveje.

 

Jeg blev anbefalet at købe mucolyt til hende - og det hjalp! allerede efter en lille uge var der ikke så meget som et prust fra hende. Hun fik hele kuren og selv da vi stoppede kuren var der ikke noget.

 

For at forebygge gav vi hende en kur igen følgende efterår og der var ingenting hele vinteren.

 

Hilsen

Stine

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider