Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Følgesygdomme efter flåtbid?
Forfatter: 
Dato:  17-10-2014 11:52

Vi har lånt en ponyplag ud som selskabshest, og blev i går aftes ringet op at den havde det skidt. Da vi kom derud fandt vi en pony der slingrede rundt og havde besvær med at holde balancen. Svagt forhøjet temperatur. Vagtdyrlægen mente ikke han kunne gøre noget som ikke kunne vente til i dag.

 

Så vi havde dyrlæge til hende her til morgen, og nu var temperaturen normal igen. Dyrlægen var også noget i vildrede, men tænkte mest følgesygdomme efter et flåtbid. Udover balanceproblemerne har den nedsat syn, mest på den ene øje og den vil heller ikke hverken drikke eller spise, hun virker også som om hun har synkebesvær.

 

Jeg har prøvet at kigge på listen over sygdomme der kan overføres ved flåtbid, og der er ikke noget der springer 100% i øjnene, der er symptomer ved alle sygdommene der ikke er der.

 

Der er blevet sendt blodprøver til Tyskland og så er hun behandlet med tetracyklin, og så afventer vi resultatet af blodprøver.

0
0
Svar på denne tråd
 
 har prøvet
Forfatter: 
Dato:  17-10-2014 12:05

Har prøvet at stå med en sløv slinger hest efter flåt bid. Hesten blev efter længere tid helt rask og en blodprøve viste at hesten havde haft borrelia. Det er mange år siden nu, så det undre mig at dyrlægerne ikke er mere ops idag, så mange år senere. Tror det var helt tilbage i 97 eller sådan noget

Derudover er der kommet en flåt båren hjernehindebetændelse til landet for nogle år siden og den kan gå på heste også. Der er et par mennesker der har haft den.

Der er sikkert kun opgivet symptomer på mennekser hvis du googler, men angriber nogle af de samme områder hos heste og derpå burde den give ligendende symptomer.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Flåt bid
Forfatter: 
Dato:  21-10-2014 21:49

 

En af mine heste fik borrelia efter et flåtbid.

 

Han blev bare "underlig". Stod med mulen ned i græsset, og stod bare sådan og var underlig. Jeg ved ikke om det var rart at stå med hovedet sådan nede i græsset. Han søgte også lidt væk fra flokken.

 

Jeg fik taget blodprøve, og han blev indlagt, da han skulle have indsprøjtninger dagligt en uges tid.

 


- Yuki

 

Med salathesten Rigola

 

 

 

FOLEALARM UDLEjES. SIDDER I GRIMEN. RINGER OP TIL MOBIL VED ALARM

0
0
Svar på denne tråd
 
 borrelia
Forfatter: 
Dato:  31-10-2014 12:16

Det lyder som borrelia :(

 

Har du en opdatering på den ?


Mvh.

Nordvig

med

Den Smukke Arando

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forgiftning
Forfatter: 
Dato:  31-10-2014 14:25

Blodprøven viste ikke andet end forhøjede levertal = forgiftning. Spørgsmålet er hvad hun er blevet forgiftet af. Men hun er 95% sig selv igen her 14 dage senere. Det der har været problemet her til sidst er noget lammelse i mule/tunge.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forgiftning
Forfatter: 
Dato:  01-11-2014 09:07

Kunne være botulisme ( pølseforgiftning) det kan de få fra et evt dødt dyr i hø el wrap og giver bla. Lammelse i mund og svælg.

Måske er det en mulighed .

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen wrap
Forfatter: 
Dato:  02-11-2014 11:03

Botulisme har også været oppe at vende, men da hun gik på døgnfold da hun blev syg, kan det desværre ikke være det. Ja, jeg skriver desværre, for det mest irriterende er at man ikke ved hvad den fejler/har fejlet, og sikkert aldrig kommer til det. Jeg må bare glæde mig over at den bliver bedre og bedre dag for dag.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider