Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Varm hov + puls
Forfatter: 
Dato:  16-10-2014 17:51

Min vallak står halt og har været halt i en uge. Han havde dyrlæge mandag som mente at det var en hovbyld, men nu har smeden været der uden at kunne finde noget.

Så det store spørgsmål er:

Hvad gør jeg nu?

R.I.P Fighter, den smukkeste stjerne på himlen

R.I.P Oxana, du var solen i mit liv

0
0
Svar på denne tråd

dyrlæge
Forfatter: 
Dato:  16-10-2014 18:20
Så kontakter man dyrlægen igen, med det samme. Det kan være forfangenhed nemlig. Og årstiden passer med at man kan få forfangne heste.

Så ring til dyrlægen med det samme, da forfangenhed er meget smertefuldt og man skal i gang med behandlingen hurtigst muligt, for at undgå at hovbenet drejer.

Mener dyrlægen stadig at det er en byld må h*n jo finde den :)

Konikponyen Masca Z Nadziei

og

Frieserpigen Jackie af Birkely!

1
0
Svar på denne tråd

hvis det
Forfatter: 
Dato:  16-10-2014 19:00

er en dyb hovbyld så kan det godt tage lidt tid inde den kommer så lang frem at smeden eller dyrlægen kan finde den.

og ellers så er der jo ikke andet for at få taget nogle billeder af hoven for at se hvor bylden sider.

0
0
Svar på denne tråd

Hovbyld....
Forfatter: 
Dato:  16-10-2014 19:02

Det kan også være en hovbyld, der er ved at samle sig, det kan nogen gange være tricky med de hovbylder.

Nogen gange kan de ikke skæres ud,da de ligger højt og så nogen gange vil de springe i kronranden.

Det har jeg prøvet et par gange med min knabstruppe vallak, med flade hove.

Hvad siger smeden, vil han måske kigge igen, nu der er gået nogle dage om noget har samlet sig?

Ellers ville jeg bade i sæbevand, så meget du orker....

God bedring til hesten :-)

0
0
Svar på denne tråd

Hovbyld
Forfatter: 
Dato:  17-10-2014 00:19

Nu har jeg (desværre) en del erfaring med hovbylder!

Hvis det var min hest, ville jeg få dyrlægen tilbage og evt overveje at få taget et billede af hoven.

Over weekenden ville jeg forbinde hoven i animalintex, vetwrap og gaffa for at trække bylden ud.

I vinters havde min hest en meget slem hovbyld der kom ud ved kronranden - dette tog tæt på 4 uger! For et par måneder siden fik min hest en ny hovbyld der også kom ud ved kronranden - denne gang tog det en uge. Det skal lige tilføjes at jeg fik taget billede sf hoven i begge forløb, og ingen af gangene blev hovbylden opdaget. Grunden til at man tager et billede er for at tjekke hovbenet for infektion (det havde min første gang) og for brud.

- Louise med den dejlige Lo'moone!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider