Jette: Jo tak det gav i hvert fald mere ay tænke over

Før jeg fik min unghest troede jeg at det skyldes mudder. Havde dog heller ikke sat mig ind i det, da min pony aldrig har haft det.
Men efter jeg fik min unge dame har jeg måttet lære noget nyt
Ved ikke om hun havde muk ved tidligere ejer. Men jeg har haft hende i 2 år nu. Går den 3. vinter med hende i møde. Og har haft muk de sidste 2 år ved denne tid.
Hun er frieser, kan det også være en generel racesvaghed?
Hun er nu ikke den med mest hovskæg, og går heller ikke i mudder.
I år ved jeg at hun har været i massiv vitamin/mineralmangel fordi hun intet spiste i 2 måneder i foråret grundet sygdom.
Da hun begyndte at spise igen fik hun dog vita-b-forte af dyrlægen, og for ca en måned siden en microvitalkur.
Så de ubalancer der har været, er forhåbentlig rettet op igen. Hendes foderplan er lagt professionelt ved Hipppolyt, og har analyse på mit hø. Derfor tænker jeg også at det ikke er for meget protein, fordi høet er meget lavt i protein, så bliver nødt til at tildele ekstra i krybben.
Men har i samråd med foderkonsulenten givet yderligere et zinktilskud nu efter microvitalen.
Udefra behandler jeg med Ekholms Prob Creme, der er lavet til muk og andet hud-problemer.
Har i hvert fald virket de sidste 2 år, så prøver igen.
Er ikke så meget for at bruge husmoder-råd, medmindre min dyrlæge godkender det, da man ikke ved om det gør mere skade end gavn.
Så jeg skulle egentlig mene at jeg har nogenlunde styr på behandlingen, men tænker at det aldrig skader at blive klogere