Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Ville i have passet tilbage?
Forfatter: 
Dato:  23-09-2014 12:43

Min hoppe blev aflivet forrige weekend. Det var en skrækkelig oplevelse, og jeg er stadig ikke kommet mig helt - men

 

Man er jo forpligtet til at melde hesten død og skal i den forbindelse sende passet ind til landskontoret. Hvis man ønsker passer retur skal man vedlægge porto.

 

Og så står jeg så i dilemmaet. Skal jeg bede om at få passet retur, eller skal det bare betragtes som et sluttet kapitel, og vil jeg nogensinde få behov for at kigge i passet igen..

Jeg ved det ikke - det er bare så svært at give slip?

 

Hvad har i andre gjort?.

 

/piphans der savner sin gamle ven så ubeskriveligt meget?

0
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  23-09-2014 13:03

Få det retur.

 

Jeg har ikke fortrydt at jeg - da jeg aflivede min hest - fik mit pas tilbage igen efterfølgende.

 

Det er et godt minde at have om hesten, dejligt at kunne tage det frem om 10 år og kigge i det.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Passet tilbage
Forfatter: 
Dato:  23-09-2014 13:04

Det gør mig ondt med din bedste ven - det er bare så hårdt!

 

Da jeg sagde farvel til min bedste ven sidste forår vedlagde jeg porto så jeg fik passet tilbage. Det ligger i min hestemappe derhjemme og jeg bliver glad når jeg falder over det derhjemme - som om at Safir stadig er min hest og at hendes pas er hvor det hører til

 


Talle med sine to tøser, Sisse og lille Q


R.I.P. Fønix 25. november 2009 og Safir den 4 april 2013 <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pas retur
Forfatter: 
Dato:  23-09-2014 14:59

Jeg har også fået mine retur. Ikke at jeg bruger det, men har det lidt som Nathalie :)


 

 

www.stenhedegard.dk

 

 

Halmpiller sælges

 

 

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

 

Venter 4 welsh føl i 2015 alle er til salg

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 aktuelt
Forfatter: 
Dato:  23-09-2014 15:16

jeg aflivede min gamle hoppe i søndags, pga. dårlige ben

 

jeg har ikke valgt at få passet tilbage, da hun ingen stamtavle havde, altså der stod kun hendes navn, nummer og hvordan hun så ud.. og derfor vil synes det er ligemeget at have den.. jeg får mere ud af alle minderne og billederne :)

 

Jeg fik så en del af halen, så vil jeg have lavet et armbånd af det, så jeg altid kan have hende med mig

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pas...
Forfatter: 
Dato:  23-09-2014 22:36

Jeg fik en af mine aflivet i onsdags, og har ikke valgt at få passet retur. Synes ikke, jeg har noget at bruge det til. Alle oplysninger er alligevel på nettet i dag, men ejercertifikatet har jeg stadig.

2
0
Svar på denne tråd
 
 jeg så din
Forfatter: 
Dato:  24-09-2014 12:27

tråd i går og har tænkt over hvad jeg vil når jeg en dag skal af med en af mine.

jeg tror jeg vil forholde mig til at passet skal følge hesten... så hvis den blev solgt vil jeg jo heller ikke have passet...

men som en anden skriver ville jeg godt kunne finde på at beholde ejercertifikat.

agument for det hmmmm det ved jeg ikke....


Tilbyder opstaldning i Odense Sø, se præsentation

PT kun 1 ponyboks ledig, venteliste oprettes hvis nødvendigt.

 

Med venlig hilsen

Louise Kløcker

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for jeres kommentarer
Forfatter: 
Dato:  24-09-2014 13:58

Tak for jeres kommentarer. Jeg diskuterer stadig lidt med mig selv. I bund og grund har jeg bare slet ikke lyst til at sende passet og erklæringen afsted....

Hvis nogen har lyst - så har jeg beskrevet min oplevelse af Stars sidste timer på min profil..

 

Billede

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Passende
Forfatter: 
Dato:  24-09-2014 21:40

De to gange jeg har fået aflivet hest, har jeg taget en kopi af passet og har så sendt det ind efterfølgende. Da jeg fik aflivet den første, var der ikke mulighed for at få passet retur, så derfor tog jeg en kopi af de vigtigste sider, før jeg sendte det ind.

Da den næste blev aflivet, valgte jeg samme løsning.

Det fungerer fint for mig, jeg har ikke brug for at have selve passet liggende, og har vist kun kigget en gang eller to på kopierne, siden jeg fik hestee aflivet.

 

Noget helt andet er, at jeg også har haft svært ved at sende pas + erklæring ind, men det tror jeg handler mere om, at det er så definitivt. Det er ligesom den sidste bekræftelse på, at hesten er død og at nu er det slut


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg valgte
Forfatter: 
Dato:  27-09-2014 20:10
At få passet retur. Min soulmate blev aflivet 18/8 da han fik konstateret slinger... det gjorde og gør stadig så afsindigt ondt. Jeg er glad for at have passet, for så er det som om han stadig er min hest.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Pas retur
Forfatter: 
Dato:  28-09-2014 12:12
Jeg fik passet retur da min blev aflivet. Det betød uendeligt meget for mig, at få det igen.

Jeg kigger aldrig i det. Det sidder i en mappe, med andre ting vedr. hesten. Men det betyder alligevel noget for mig, at jeg har det.



Skrev Christina

 

Med Albert

og Himmelhesten Rubin

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 piphas....
Forfatter: 
Dato:  28-09-2014 22:33

Min kære hoppe gennem 13 år, lagde sig ned i mandags og fik fred, 24 år gammel.

Har stadig ikke sendt passet ind, er heller ikke sikker på at jeg gør det...? (det er stadig mit og min kære hoppe,s)

Måske beholder jeg bare passet, kan ikke gå af med det endnu.

(hvis og såfremt at jeg sender det ind, så beholder jeg i hvert fald kopi af alt).

(om der er regler mht. pas, så er jeg total ligeglad, hesten er min, hesten var min, passet er mit og jeg gør som jeg vil)

Jeg gør, som jeg føler for. (mit liv, min hest, mine følelser).

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  28-09-2014 22:48

Jeg beholder passet.

 

(giv mig en bøde, so what...jeg er ligeglad)

 

Jeg vil gerne indreg. min hest som død, men sender ikke passet ind.

(kan gerne sende kopi af pas og div sedler)

 

(men niks, jeg beholder passet, det er mit, for altid, mit minde og går aldrig af med det)...hoppen var min.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  29-09-2014 18:17

Passet efter min skønne hest er OGSÅ her hos mig !!!!

Faktisk er jeg i tvivl om han nogensinde er ejerskiftet ? Selv om jeg forsøgte at gøre det.

Men pyt med det. Nu er han i hestehimlen og frygtelig MEGET savnet. Og udover passet som ligger her, er han også i mit hjerte. Hvem endre end jeg har interesse i at vide at han desværre ikke er her mere ?

 

Karen

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider