Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

fodring igen igen
Forfatter: 
Dato:  02-09-2004 09:33
hej med jer,

kunne godt tænke mig at høre jeres mening om denne foderplan til min hest- da han er rykket på rideklub, og det er begrænset hvad kvali foder de har at tilbyde :0(
hesten er 4 år, 183 stg, ca vægt på 640 kg, gjordmål på 206, han er i let arbejde- og må gerne tage lidt på. Han får flg. fordelt på 3 fodringer;
4,5 kg valset havre
2,5 kraft foder- kender ikke mærket- men enorm dårlig kvalitet. 200 ML Racing mineral. ca 10 kg Hø/lidt efter ædelyst.

på forhånd tak for svar :-D

Ha en dejlig dag ;-D
0
0
Svar på denne tråd

?????????
Forfatter: 
Dato:  02-09-2004 10:36
Hej

Det kan man ikke rigtig svare på, når du ikke ved, hvad det er for et kraft-foder han får...
Men umiddelbart fint med fri ædelyst af hø.

Trine
0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor vil du fodre
Forfatter: 
Dato:  02-09-2004 13:53
din hest med noget foder, du i forvejen godt ved er dårlig kvalitet???

Det forstår jeg ikke.

Du kan jo købe dit eget foder. Og selv give det, når du har redet. 4,5 kg havre SKAL jo deles ud på min. 2 måltider, så den er jo sikret foder morgen og aften, når vagterne fodre. Så kan du selv til frokost/middag give et ordentligt tilskudsfoder.

Hvorfor får den både kraftfoder og racing??? Så drop dog kraftfoderet, og give racing i stedet.

Tænk man vil have sin hest får dårligt foder ?:-)

Bimboe

Der hvor volden går ind, går forstanden ud.

0
0
Svar på denne tråd

Bimboe..
Forfatter: 
Dato:  03-09-2004 17:13
Er der nogen som har tisset på din sukkermad idag ?? ?:-)

Nu har jeg læst flere indlæg hvor du har svaret, og jeg synes godt nok at du er ude med riven. Hvis du synes at folk er så dumme, hvorfor svare du så på deres indlæg ?? Lad da være med at hidse dig sådan op, og hop over de indlæg som gør dig sur. Vi har jo alle et eller andet som vi ikke er mestre i, og netop derfor er det fantastisk dejligt, at vi har disse fora, så vi kan få hjælp til det, og dermed blive klogere.

Tag nu endelig ikke dette som et surt opstød, men jeg har selv prøvet at være den som sidder og bliver høvlet ned, fordi der var noget som jeg ikke vidste. Og det er faktisk ikke særlig rart. Og så lige rigtig god weekend til dig :-)
Knus fra Sille - vist nok kendt som den lidt småskøre :-P

Børnerideudstyr sælges. Kunstlæder ridestøvler, str 28, brugt 1 gang, og flaskegrønne ridebukser, str 128, pæne og velholdte.
0
0
Svar på denne tråd

OKay, så undskyld
Forfatter: 
Dato:  04-09-2004 10:06
hvis jeg lød lidt mopset :-)

Men ovenstående indlæg mener jeg altså, jeg ville da finde ud af noget andet, hvis jeg vidste min hest fik dårlig mad. Man spiser vel heller ikke selv muggent mad, så køber man da noget andet.

Ej, okay ikke helt det samme, men pointen er der da.

Og hvorfor laver man et indlæg, uden og melde tilbage på de svar man får, efter to dage ?:-)

Bimboe

Der hvor volden går ind, går forstanden ud.

0
0
Svar på denne tråd

Slap da af Bimboe
Forfatter: 
Dato:  06-09-2004 15:06
jeg har faktisk ikke haft mulighed for at tjekke computeren før nu.

faktisk gider jeg slet ikke kommentere dit svar til mit indlæg... da du jo ikke kommer med nogle konstruktive forslag. jeg kan dog fortælle at jeg IKKE kan fodre min hest til middag da jeg er på arbejde hver dag til kl. 17.30.
slut herfra
Ha en dejlig dag ;-D
0
0
Svar på denne tråd

og iøvrigt
Forfatter: 
Dato:  06-09-2004 15:24
er den kraftfoder jo ikke mukken eller rådden- resten af klubbens heste lever af det- jeg er bare mere kritisk end de, jeg ville helst at min hest kunne slippe for kraft foderet og nøjes med havre+RM+hø, og derfor skrev jeg et indlæg- for det kunne jo være der var nogle der havde en ide til hvor meget havre han så skulle have pr fodring.Da folk jo mener mange forskellige ting ang. fodring, og jeg er ret forvirret pt,da rideklubben fodrer meget anderledes end jeg har været vant til.
Bimboe; det er faktisk ret stødende når du skriver sådan tilbage til folk- som er glade for at HN er til så man kan hjælpe hinanden.. Og at du beskylder mig for at give min hest dårlig foder er endnu mere stødende- du aner jo ikke noget om hvilket foder der er tale om...
Ha en dejlig dag ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Hej Sophia...
Forfatter: 
Dato:  06-09-2004 15:30
Hvis høet er af god kvalitet ville jeg slet ikke give så meget havre! Du burde godt kunne skære det ned til det halve...
Min egen hest en tre-års som kun laver lidt, fodres med 7 kg godt hø, 900 g tilskudsfoder (Fiber Lux Champ) og ingen havre. Skal han I arbejde skal han have 300-400 g sort havre.

Nu er din hest så noget større end min, men alligevel vil jeg synes du skal skære ned.

Hvis du synes at tilskudsfodret/kraffodret er af ringe kvalitet kunne du jo bede personalet lade være med at give dette, og så fodre ham med eks vitaminblanding eller andet tilskudsfoder når du har redet.

Hilsen Mette
0
0
Svar på denne tråd

Hej Sophia...
Forfatter: 
Dato:  06-09-2004 16:56
Han har egentlig dagligt kun brug for
10 kg hø
1,7 - 2 kg havre
200 gram racing mineraler.
Alt andet kan han ikke udnytte.
Jeg forudsætter at høet er af god kvalitet.
Hilsen
Yankee

Er du til fart og fest
så er travere bedst.
0
0
Svar på denne tråd

ok tak for svar
Forfatter: 
Dato:  06-09-2004 21:02
jeg syntes også umiddelbart at det lyder af meget foder, tror jeg vil prøve at dropp kraft foderet, skære ned på havren, give godt af wrappen (som er rigtig god kvali),og se hvordan det går... (y)

Ha en dejlig dag ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider