Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Mit wrap har lavt proteindindhold!
Forfatter: 
Dato:  19-09-2014 11:10

Hej alle fodernørder på HN -hjælp

Jeg har lige fået analysen på mit wrap, og her fremgår det at foredøjeligt råprotein ligger på 5,og sukkerindholdet på 11,7%.

Mit wrap skal bruges til fodring af islændere på 6,17 og 24 år, og det især den kommende vinterfodring, jeg tænker på.

Der fodres dagligt med

Regulator Complete 250g

Alpengrün Mash 100g

Alpengrün Müsli 100g

Ølgær 50g

Hertil så naturligvis ovennævnte wrap, der er dejlig tør med en strukturværdi på 4,2.

Jeg har i andre indlæg på HN kunne læse mig til, at jeg ikke er den eneste der har wrap med lavt proteindindhold, men hvad har I så gjort for at kompensere for det? Tilsat soyaskrå?, og i så tilfælde hvor meget?

Mit wrap er første slet taget 1-6 , og græsblandingen er HorseMax 60S.

Håber der er nogen der har lyst til at svare mig

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-09-2014 11:26

Det er et problem over hele landet, super lavt proteinindhold og skyhøjt sukker i år :(

Hippolyt Performance Fibre HP er rigtig gode at tildele som proteinkilde eller soyaskrå ja.... Mængde er jo individuelt :)

*Mit nye smukke stjerneskud, Lotus på FB: Her *

Big og Bobber, for evigt elsket og aldrig glemt.. *R.I.P*

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

0
0
Svar på denne tråd

Vejret...
Forfatter: 
Dato:  19-09-2014 12:28

Kvaliteten af grovfoderet skyldes mange ting - og selvom man er rigtig god til at ramme det rigtige høsttidspunkt, så er vi jo ikke herrer over vejret :)

I virkeligheden får man som hesteejer her et lille indblik i, hvad det er landmanden ligger under for - heldigvis har vi ikke hele vor eksistens bundet op på det ;)

Soyaskrå er klart den nemmeste og billigste metode. Jeg kan ikke hitte ud af at regne ud, hvor meget der skal til - men det er ikke ret meget. Voksne heste klarer sig fint med et proteinindhold på lige knap 10% - og koldblodsheste gerne lidt mindre.

Og jeg skal lige skynde mig at tilføje, at jeg ikke har noget videnskabeligt belæg for at mene, at koldblodsheste har bedst af mindre proteintilskud end andre - det er bare min egen erfaring ;)

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd

Analyse ...
Forfatter: 
Dato:  19-09-2014 15:48

Jeg må så have været heldig med mit 1. Slet ..

det er også Horsemax 60s, sukker 7 og protein 7, taget først 18 juni ;)

hilsen tina

Ejer af Cisco Joy og Sofus !!

En verden uden heste - føj for et mareridt !!

0
0
Svar på denne tråd

Wrap....
Forfatter: 
Dato:  19-09-2014 15:53

Kan se vi skal være glade for vores wrap, som ligger højt på protein og med et sukkerindhold på kun 7%.

Ved wrap med lavt protein ville jeg supplere med sojaskrå, lucerne og evt grønpiller.

Mvh

Mette

Skøn hestevenlig opstaldning i Kolding

www.lille-hovgaard.dk

Vi har en ledig plads pr. 1. september

0
0
Svar på denne tråd

tastefejl
Forfatter: 
Dato:  19-09-2014 19:08
Det er noget sludder jeg har skrevet, mit wrap er slået 16-6 kl 18, men jeg ville stadig ønske mig, at tallene så lidt anderledes ud!
0
0
Svar på denne tråd

problemet
Forfatter: 
Dato:  19-09-2014 22:26

Ja, problemet er især, at hestene gerne vil æde og æde af sådan wrap, fordi det er "sødt" og samtidig for at forsøge at opretholde deres muskuator pga. det høje sukker og lave protein.

Det bedste du kunne gøre, var at finde hø/wrap med modsat fortegn, altså noget med normalt protein og lavt sukker og mixe de 2.

Du skal heller ikke have FOR højt protein til især din ældre islænder .

Det er generelt et problem i år med højt sukker, men en anden gang - hvis du selv kan bestemme - så få slået wrappen meget tidligere på dagen og senere på året. Når det er højt sol og varme, så er fruktanindholdet højeste sidst på eftermiddagen og lavest om morgenen.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider